Yüksek gerçeklikli simülasyon yönteminin hemşirelik öğrencilerinin bilgi ve klinik karar verme düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Yüksek Gerçeklikli Simülasyon yönteminin hemşirelik öğrencilerinin bilgi ve klinik karar verme düzeyine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, basit rastgele örneklem seçimi ve deneysel araştırma özelliğindedir. Araştırmanın örneklemini 2015-2016 eğitim-öğretim yılı, 2.sınıf İç Hastalıkları Hemşireliği dersini alan 60 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Örneklem grubunda yer alan öğrenciler basit rastgele örnekleme yöntemiyle simülasyon ve kontrol grubuna ayrılmıştır. Simülasyon grubuna (n=30) senaryo temelli yüksek gerçeklikli simülasyon (HFS) yöntemi ile KAH-ANJİNA'lı hastaya yaklaşım, kontrol grubuna (n=30) ise sadece klasik eğitim yöntemi ile KAH ve hemşirelik yaklaşımları öğretilmiştir. Araştırma öncesinde ve sonrasında her iki gruba da Bilgi ön test, Bilgi son test ve Hemşirelikte Klinik Karar Verme Ölçeği (HKKVÖ) uygulanmıştır. Simülasyon grubuna ek olarak simülasyon uygulaması sonrasında Simülasyon Tasarım Ölçeği (STÖ) uygulanmıştır.Araştırmada, HFS uygulama öncesi ön-testte iki grubun bilgi puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmazken (t=0.20, p=0.838), HFS uygulama sonrası son-testte simülasyon grubunun puan ortalamasının istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu belirlenmiştir (t=2.55, p=0.013). Simülasyon ve kontrol grubunun grup içi karşılaştırmasında ise, her iki grubun son testten aldığı puan ortalamasının ön testten aldıkları puan ortalamasına göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır(p< 0.001). Simülasyon ve kontrol grubundaki öğrencilerin grup içi karşılaştırmalarında her iki grupta da toplam ve tüm alt boyutlarda klinik öncesi HKKVÖ puan ortalamalarına göre klinik sonrası HKKVÖ puan ortalamaları istatistiksel olarak önemli düzeyde yükselmiştir(p<0,05). Bununla birlikte gruplar arası karşılaştırmada her iki gruba ait klinik uygulama sonrasındaki HKKVÖ toplam puan ortalaması ve alt boyut puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak önemli bir fark olmadığı belirlenmiştir(p>0.05).Simülasyon Tasarım Ölçeği (STÖ) genel toplamda alınan puanlara göre, öğrencilerin HFS yöntemiyle ilgili pozitif düşüncelerinin olduğu ve simülasyona dayalı eğitim yöntemini olumlu algıladıkları belirlenmiştir. Sonuç; Çalışmada HFS yönteminin bilgi düzeyini artırdığı gösterilmiştir. Simülasyon ve kontrol grubunun, gruplar arası HKKVÖ puan ortalamaları karşılaştırıldığında, klinik uygulama sonrasında HKKVÖ puan ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak önemsiz bulunmuştur. This research was conducted to determine the effect of the High Fidelity Simulation method on the level of knowledge and clinical decision making of nursing students.Research is in the characteristic of simple random sample selection and experimental research. The sample of the research was composed of 60 nursing students taking 2nd grade Internal Medicine Nursing course in fall semester of 2015-2016 academic year. The students in the sampling group were assigned to the simulation and control groups by simple random sampling method. The approach to the patients with CAD-ANGINA with scenario-based high fidelity simulation (HFS) method was taught to the students in the simulation group (n=30) , while only CAD and nursing approaches with classical training method were taught to the students in control group (n=30). Before and after the research, information pre-test, information post-test and Clinical Decision Making in Nursing Scale (CDMNS) were applied to both groups. In addition to the simulation group, a Simulation Design Scale (SDS) was applied after the simulation application.In our study, there was no statistically significant difference between the mean scores of the two groups in the pre-test before HFS application (t=0.20, p=0.838), while mean score of simulation group in the latest-test after HFS application was found to be statistically significant higher (t=2.55, p=0.013). In the intra-group comparison of the simulation and control groups, the mean scores of the two groups that they took from the latest-test were statistically significantly higher than that of their pre-test average (p< 0.001). The intra-group comparison of the students in the simulation and control groups, according to the pre-clinical CDMNS scores in all sub-dimentions, post-clinical CDMNS mean scores were statistically increased (p<0.05). However, it was determined that there was no statistically significant difference between CDMNS total point average and subscale point averages after clinical application of both groups in the intergroup comparison (p>0.05). According to the scores obtained from the Simulation Design Scale (SDS) general total, it was determined that the students had positive thoughts about the HFS method and they perceived the simulation-based training method positively.Result; In study, it has been shown that the HFS method increases the level of knowledge. When the CDMNS mean scores between the simulation and control groups were compared, the difference between CDMNS means scores after clinical application was found to be insignificant.
Collections