İlkokul, oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programı kazanımlarının gerçekleşmesine ilişkin öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilkokul sınıf öğretmenlerinin, Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi öğretim programı kazanımlarının gerçekleşme düzeyine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi, kazanımların öğrenciye kazandırılmasında öğretmenlerin cinsiyeti, mezun olduğu bölüm, görev yaptığı il, hizmet yılı, derslerde fiziksel etkinlik kartı kullanımı, çocuk oyunlarına katılım ve bir spor branşında sertifikası olmasına göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma; İç Anadolu bölgesini temsilen rastgele sayılar tablosundan numaralandırma yapılarak seçilmiş 5 İl'de yapılmıştır. Tarama modelindeki bu çalışmanın evrenini, 2016-2017 öğretim yılında Konya 9425, Karaman 1033, Kayseri 5484, Sivas 2444, Niğde 1657 ilkokulda görev yapan toplam 20043 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Tabakalı örnekleme yöntemine göre, çalışmaya kaç öğretmen katılacağı hesaplanmış, örneklem grubunu evrenden basit-tesadüfî yöntemle ulaşılan 837 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma nicel bir araştırma olup veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu` ve sınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler dersine yönelik kazanımların cevaplanmasında 5'li likert tipi anket kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programında, tanımlayıcı istatistik (frekans-yüzde), ölçeklerdeki ifadelere ilişkin görüşler aritmetik ortalama X ̅, t-testi ve ANOVA istatistiksel işlemleri yapılarak analiz edilmiştir. Verilerin istatistik analizi ve yorumlarında p<0,05 anlamlılık düzeyi dikkate alınmıştır.Araştırma bulgularına göre, ilkokul (1-4. sınıf) kademesi Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersi öğretim programı kazanımları toplam puanlarının yüksek olması sınıf öğretmenleri tarafından bu kazanımların büyük oranda kazandırıldığını göstermektedir. Öğretmenlerin mezun olduğu bölüm, görev yaptığı il, hizmet yılı ve spor branşında sertifikası olmasına göre kazanım puan ortalamalarında anlamlı farklılık bulunamamıştır. Öğretmenlerin cinsiyetine göre karşılaştırıldığında (1. 2. ve 4.) sınıf düzeylerinde anlamlı fark bulunamamıştır. 3. Sınıf düzeyinde cinsiyet yönünden kadın öğretmenler lehine farklılık bulunmuştur. Fiziksel etkinlik kartı kullanımı yönünden karşılaştırıldığında 1. ve 4. sınıf düzeyinde farklılık bulunamamıştır. 2. ve 3. sınıf düzeylerinde ise fiziksel etkinlik kartı kullananlar lehine farklılık bulunmuştur. Çocuk oyunları şenliğine katılıma göre (1. 3. ve 4.) sınıf düzeylerinde farklılık bulunmazken 2. sınıf düzeyinde çocuk oyunlarına katılım sağlayan öğretmenler lehine farklılık tespit edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; ilkokul (1-4. sınıf) kademesi Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersi öğretim programı kazanımlarının öğrencilere kazandırılabildiği görüşü ortaya çıkmıştır. The aim of this study is to determine the opinions of teachers at primary school regarding to the level of applying the achievements of teaching programme of the subject Game and Physical Activities and is to identify whether vary depending on gender of teachers, graduated department, towns where their schools are located, length of service, application of physical activity card, participation the festival of child games that is an official organization, and having a certificate on a branch of sport. The study was done in five cities representing central Anatolia. Those cities were by numbering from random number chart. The subjects of the study comprised totally 20043 class teachers who work at the primary schools in Konya, Karaman, Kayseri, Sivas and Niğde in 2016-2017 school year. (Konya: 9425 teachers, Karaman: 1033 teachers, Kayseri: 5484 teachers, Sivas: 2444 teachers, Niğde: 1657 teachers). How many teachers will participate to the study from these cities was calculated according to stratified sampling model. The sample group from universe composed by 837 classroom teacher with simple – random method. The study is a quantitative study employing `Personal Information Form` and a five point Likert-type questionnaire to elicit information about class teachers reply for achievements intended for the subject `Game and Physical Activities`. The collected data were analyzed by using descriptive statistics (frequencies-percentages), t-test and ANOVA from SPSS programme package, the views related with expressions in the scales were given as arithmetic means (x ̅). In the statistical analysis and interpretation of the data, significance level was set to be p<0,05.As a result of study, it is occurred that the achievements of the subject `Game and Physical Activities` for primary school's grades (1-4 class) can be gained by students. There are negative opinions for some achievements too. There weren't remarkable differences on average of achievement points according to graduated department, towns where their schools located, length of service and having a certificate on a branch of sport. When it is compared to gender of teachers, there weren't remarkable differences on the first, second and fourth grades. There was a difference with regard to the gender of teacher on the third grade. This difference is in favor of female teachers. When it is compared to using physical activity card, there was no difference on the first and fourth grades. But there was a difference on the second and third grades. This difference is in favor of physical activity card users. Whereas there was no difference on the first, third and fourth grades to participation to the festival of child games that is an official organization, it was determined that there was a difference on the second grades. This difference is favor of teachers who participate to the festival of child games
Collections