Kültürün çalışma ahlakı üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, kültürün çalışma ahlakı üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Bu amaca yönelik olarak, Türk ve Kanadalı üniversite öğrencilerinin çalışma ahlakı değerlerini karşılaştıran bir anket uygulanmıştır. Türkiye'den 84 öğrenci ve Kanada'dan 78 öğrenci olmak üzere toplam 162 öğrenciden oluşan örnekleme, Mirels ve Garrett'in (1971) geliştirdiği ve 19 sorudan oluşan Protestan Çalışma Ahlakı ölçeği uygulanmıştır.Araştırmanın sonucunda, konu ile ilgili literatürü de destekler bir biçimde, kültürün çalışma ahlakı değerleri üzerinde etkili bir değişken olduğu ortaya konulmuş ve söz konusu iki kültür arasında çalışma ahlakı değerleri açısından anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Tespit edilen bu farklılık, Türk öğrencilerin Kanadalı öğrencilere oranla daha güçlü çalışma ahlakı değerlerine sahip olduğu şeklinde ortaya çıkmıştır. Ayrıca ölçekte yer alan 5 farklı çalışma ahlakı boyutu açısından da her iki kültür arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Türk öğrencilerin ?çalışmanın gerekliliği?, ?sadelik ve zevklerden uzak durma?, ?boş zamana yönelik olumsuz tutumlar? ve ?para ve zaman kullanımı? boyutlarında Kanadalı öğrencilere oranla daha yüksek puanlar aldıkları görülmüştür. Buna karşın Kanadalı öğrenciler ?sıkı çalışmanın başarıyı getireceği? boyutunda Türk öğrencilere oranla daha yüksek puanlar almışlardır. Elde edilen sonuçlar, Hofstede'nin (1980) geliştirdiği kültürel boyutları dikkate alınarak değerlendirilmeye çalışılmıştır.Yapılan bu çalışma, günümüzün küreselleşen iş ve çalışma ortamında, farklı ülkelerde faaliyette bulunan firmalarda istihdam edilecek işgörenlerin sahip oldukları çalışma ahlakı değerlerinin ortaya konulması, farklı kültürlerde bu kavrama yönelik bakış açılarının belirlenmesi ve çalışma ahlakı kavramı ile ilgili kültürlerarası literatüre katkıda bulunması açısından önemlidir. The aim of this study is to investigate the impact of culture on work ethic. For this purpose, a survey which compares the work ethic values of Turkish and Canadian university students was carried out. The sample consists of 162 participants, 84 from Turkey and 78 from Canada. The Protestant Work Ethic scale which has 19 questions and developed by Mirels and Garret (1971) was used in this process.Research results demonstrate that culture is an effective variable on work ethic values and significant differences were found among work ethic values of two cultures. According to the research results Turkish students appeared to have more powerful work ethic values compared to Canadian students. In addition, significant differences about 5 underlying dimensions of work ethic that exist in the scale were found between two cultures. Turkish students had higher scores in ?necessity of working?, ?ascetism?, ?negative attitudes towards leisure? and ?use of money and time? dimensions compared to Canadian students. On the other hand Canadian students had higher scores in ?hard work brings success? dimension. The results tried to be discussed by using the Hofstede?s (1980) cultural dimensions model.This research presents the work ethic values of potential employees who are possibly going to be employed by the firms which are doing business in a global trade and labor environment. Results of this study is also important for defining the different point of views on work ethic concept in different cultures and in terms of it?s contribution to cross-cultural literature.
Collections