Nanoteknolojik ürünlerin pazarlanması ve Türkiye`den bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yenilik yapma ve yeni ürün geliştirme faaliyetlerinin devamlılığı, firmaların kalbini besleyen ana damarlarının hiç tıkanmadan çalışması anlamına gelmektedir. İşletmeler açısından yenilik yapmak, yönetim anlayışlarında, üretim veya pazarlama uygulamalarında, ürettikleri ürünlerde yenilik yapmak olarak değerlendirilebilir. Yeni ürünler ise iki şekilde yaratılmaktadır, bunlardan ilki daha önceden üretilmiş olan bir ürünü iyileştirmek daha da geliştirmek koşuluyla ikincisi ise tamamen yeni bir ürün geliştirmekle gerçekleşmektedir. Her iki şekilde de firma yöneticilerinin, Ar-Ge ve pazarlama faaliyetleri kapsamında değerlendirilen yeni ürün geliştirme sürecini iyi bilmeleri gerekmektedir.Nanoteknoloji, çoğunlukla çağın sanayi devrimi olarak tanımlanmaktadır. Disiplinler arası çalışmalar sonucu geliştirilen nanoteknolojinin firmalara sağladığı olanaklar, onların eşsiz yeni ürünler üretebilmesine de izin vermektedir. Ancak bu sürecin ilk evrelerinde ortaya firmalar açısından yeni sorunlar çıkmaktadır. Nanoteknolojiyi yeterince tanımıyor olmaları nedeniyle, tüketicilerin ürünlerin potansiyeli hakkında şüpheye düşmeleri ve nanoteknolojinin yarattığı risklerin henüz netleştirilmemiş olması nedeniyle toplumda oluşmaya başlayan önyargılar bu sorunların başında gelmektedir. Diğer taraftan nanoteknoloji pazarına yeni girecek olan küçük girişimcilerin üzerinde düşünmesi gereken, ne yapmalıyım, nasıl yapmalıyım soruları da mevcut sorunlar arasında bulunmaktadır.Bu tez üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde yenilik ve yeni ürün geliştirme süreciyle tüketicilerin yeni ürünlere karşı tutumları hakkında bilgiler sunulmuştur. İkinci bölümde ise nanoteknolojinin tanımı, gelişimi ve sektörel sonuçları ile nanoteknolojik ürünlerin riskleri ve tüketici yönlü değerlendirilmesi bilgilerine yer verilmiştir. Tezin ana konusu olan nanoteknolojik ürünlerin pazarlanması hakkında ikinci bölümde teorik bilgi sunularak üçüncü bölümde boya sektöründen Dyo Boya'nın nanoteknolojik ürün grubunun pazarlanma faaliyetleri üzerinden bir örnek olay uygulaması hazırlanmış ve uygulama bulguları değerlendirilerek firmalara rehberlik edecek sonuçlar aktarılmıştır. Innovate in development of production modes are the most importants factor which increase the sustainability of companies. For companies innovation can be applied to managent methods, production and marketing techniques and type of production. In this context, the manufacture of new brand products can be realized in two ways. A new product can be born by first recovering the goods which have been already produced and second discovering completely new brands. In two contexts, too producers must be familiarize with the process of new product development. That is why company directors must continuously keep their focus on R&D activities.Nanotechnology is generally called industrial revolution of our age. Nanotechnological manufacture stems from interdisciplinary research and provides companies with the ability to produce unique products. However, in the first cycles of process, companies deal with some difficulties. Lack of information about the functions and risks of nanotechnological products creates prejudices among consumers. This is the one of the problem producers face in marketing these new products. Moreover small sized entrepreneurs also have troubles on know-how matters within the production and marketing of nanotechnological materials.This thesis consists of three chapters. In the first chapter informations about the new brand nanotechnological goods and their production process were presented. In the second chapter definition, development and commercial consequences of production of nano technological materials were given. In addition, evaluation of nano technology by consumers and risks of nanotechnological materials were investigated. Issues on marketing the nanotechnological products forms the main subject of this thesis and in the second chapter theoretical implications of this issue were also exhibited. In the third chapter, a case study on marketing activities of Dyo Boya?s nanotechnological distemper was given and guiding implications of this research for companies were presented.
Collections