2005 yılı ilköğretim 6. sınıf matematik dersi programının değerlendirilmesi üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, 2006?2007 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konan ilköğretim 6. sınıf matematik dersi öğretim programının öğrenci ve öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirmesini yapmaktır. Bu amaçla nitel ve nicel ölçme araçları kullanılmış ve bu araçlardan elde edilen bulgular incelenmiştir.Araştırma kapsamında Manisa ili Demirci ilçesinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan 14 matematik öğretmeninin ve 560 ilköğretim 6. sınıf öğrencisinin görüşü alınmıştır.Sonuç olarak, öğrenciler programı =3,94/5 ortalama ile yeterli kabul edilebilecek bir düzeyde değerlendirmişlerdir. Öğretmenler ise program ile ilgili görüşlerini belirtmişlerdir. Bu tezde, öğretmenlerin görüşleri ayrıntılı olarak ele alınmıştır. The main purpose of this study is to asses the 6th grade new Turkish curricula according to the teachers and students perspectives executed in 2006-2007 education year. For this purpose, qualitative and quantitative research methods had been used in order to examine the findings.A questionnaire had been adapted to 560 students of 6th grade and also 14 teachers were asked to give their views on the new curricula in primary schools of Demirci in Manisa.The arithmetic mean of students? questionnaire evaluated as =3,94/5. Also teachers? opinions on the new curricula were examined in detail.
Collections