Değişim yönetiminde dönüştürücü liderin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çağımızda yaşanan hızlı değişim ve gelişim bir gerçektir. İnsanlar, düşünceler,ekonomik koşullar, iletişim teknolojisi, toplumların yaşam biçimi gibi birçok konuda hızlıbir değişim yaşanmaktadır. Her alanda yaşanan hızlı ve sürekli değişimlerden örgütlerinkendilerini soyutlamaları mümkün değildir. Özellikle de hedefi insan davranışlarını olumluyönde değiştirmek olan eğitim örgütlerinin değişim sürecinden etkilenmemeleriolanaksızdır.Örgütlerin değişim ortamında ayakta kalabilmeleri ve daha iyi konumagelebilmeleri için çevresel değişime uyum sağlamaları ve hatta çevresel değişimietkilemeleri gerekmektedir. Artık önemli olan öncü olmaktır. Değişim tarafındanyönetilmenin ötesine geçerek, değişimi yönetecek aktif yaklaşımlar oluşturmaktır. Bu da,ortak vizyon oluşturan ve paylaşan, entelektüel teşvikle yaratıcılığı geliştiren, karizmatiketkisiyle çalışanlarda saygı ve güven uyandıran, takım çalışmasına önem veren, kişisel risküstlenebilen, esinsel motivasyonla çalışanları harekete geçirerek köklü değişimlerigerçekleştirebilen dönüştürücü liderleri gerektirmektedir. Dönüştürücü liderler, toplumsalkalkınmanın itici gücü olarak tüm sektörleri etkileyen eğitim örgütleri için ayrı bir önemtaşımaktadır.Bu noktadan hareketle çalışmamızda, değişim yönetiminin önemi ve değişiminetkin bir şekilde yönetilmesini sağlayıcı bir unsur olarak dönüştürücü liderin rolüincelenerek, Celal Bayar Üniversitesine bağlı tüm akademik birim yöneticilerinin astlarıtarafından algılanan dönüştürücü liderlik özelliklerinin düzeyini belirlemek amacıylaampirik bir araştırma yapılmıştır. The swift change and development of our age is a reality. There is a matter offast and overwhelming change over a wide array of subject ranging from society,economic conditions to the communication technologies. In this regard, organizationscan not isolate themselves from the fast and continuous process of change. In particular,it is impossible to think that education and training organizations aiming to changehuman behavior are unaffected by this process.Organizations have to adapt to the environmental change and affect the changeprocess to be able to survive in competition and come to a better state. More importantly tolead in the process requires development of active approaches to the matter of change and afurther step beyond being an object of the process. This issue has necessitated presence ofleaders that can form and share a common vision, develop creativity through intellectualencouragement, attract people? respect and trust by his/her charismatic influence withemphasis on team work, and finally that can initiate radical changes through mobilizationof employees by means of intuitive creativity. The transformatory leaders, as impetus forsocial development, have become important for all sectors of education and trainingorganizationsDeparting from this point, our study, by means of emphasis on the management ofchange and analysis on the role of transformatory leader to cope in the process, gives adescriptive analysis of the level of transformatory leadership characteristics of headmanagers as perceived by their subordinates at the academic units of Celal BayarUniversity.
Collections