Yeni program 6. sınıf Türkçe ders kitabındaki metinlerin kelime serveti ve güçlük seviyesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ders kitapları, Türkçe öğretiminde en önemli ders araçlarıdır. Öğrencilerin çoğu, birçok kelimeyi özellikle yeni kelimeleri ilk defa ders kitapları yoluyla öğrenirler. Bu yüzden, ders kitaplarındaki metinlerin, öğrencilerin kelime servetinin gelişmesindeki rolü çoktur. Buna göre, metinler önemlidir ve seçimine önem verilmelidir.Yaptığımız çalışmada 6. sınıf Türkçe ders kitabının kelime serveti incelenmiştir. ?2006 yılında hazırlanan yeni Türkçe Öğretimi Programına göre ilköğretim 6. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan metinler, kelime serveti açısından ne gibi özellikler göstermektedir?? sorusu çalışmanın problem cümlesini oluşturmaktadır.Birinci bölümde, dilin tanımı, dil öğretiminde ders kitapları ve metinlerin önemi, kelime servetinin tanımı, kelime servetinin önemi, kelime serveti açısından Türkçe öğretim programı, kelime servetini geliştirmeye yönelik etkinlikler, problem durumu, araştırmanın amacı ve önemi, problem cümlesi, sınırlılıklar, evren, örneklem, varsayımlar yer almaktadır.İkinci bölümde, kelime serveti alanında yapılan çalışmalara değinilmiştir.Üçüncü bölümde, araştırmada kullanılan yöntemler, elde edilen bulgular ve bunların değerlendirilmeleri yer almıştır.Dördüncü bölümde ise araştırma sonuçları ortaya konulmuş ve öneriler sunulmuştur.Araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yayınladığı yeni program (2006 basım) 6. sınıf Türkçe ders kitabı esas alınmıştır. Textbooks of Turkish courses are the main materials for teaching Turkish language. Most of the students are learning the new Turkish vocabulary by Turkish textbooks. So, text of textbooks are very important for the students enrich their vocabulary capacity. Due to this, the text is very important.Our study investigates the vocabulary capacity of MEB 6.th class Turkish textbooks. ?What kind of features does the texts, existent in Turkish textbooks of new Turkish Education Curriculum MEB 6.th class, in terms of vocabulary capacity?? This is the problem topic that leads this study.In the first section, the description of the language, the importance of the textbooks and text for the language learning, the description of the vocabulary capacity, the importance of the vocabulary capacity, vocabulary capacity according to Turkish language curriculum, techniques and methods for improving the vocabulary capacity, the state of the problem, purpose of the research, importance of the research, the problem sentence, limitations, assumptions, universe, sampling are mentioned.In the second section, research related with the vocabulary capacity are mentioned.In the third section, displays the methods of the research, the findings and the evaluations.In the fourd section, presents the results of our research and the suggestions.This research is based on the Turkish textbooks published by MEB for 6.th class (in 2006) of elementary education.
Collections