İlköğretim 8. sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim 8. sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi ?Ya İstiklal, Ya Ölüm!? ünitesinde bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisini incelemektir.Araştırma beş bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde; probleme, alt problemlere, araştırmanın amacına, önemine, sayıltılarına ve sınırlılıklarına, ikinci bölümde; kuramsal açıklama ve araştırmalara, üçüncü bölümde; araştırmanın hangi yöntemle yapıldığına, dördüncü bölümde; araştırmaya ilişkin bulgulara ve yorumlara yer verilmiştir. Son bölümde ise sonuç ve öneriler belirtilmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu, Manisa ili Salihli ilçesi Kabazlı İlköğretim Okulu'nun, 2008-2009 eğitim-öğretim yılındaki 8/A ve 8/B sınıflarında öğrenim görmekte olan 41 öğrenci oluşturmaktadır. Ön test sonuçları değerlendirilerek grupların uygulama öncesi denk olduğu tespit edilmiştir.Araştırma, deneysel modellerden ön test son test kontrol gruplu model olarak tasarlanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 15.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar t testi ve eşleştirilmiş gruplar t testi istatistiksel analizleri kullanılmıştır. Dersler her iki grupta da araştırmacı tarafından yürütülmüştür.Araştırma sonucunda, bilgisayar destekli öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin akademik başarılarının, geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinden daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca cinsiyetin öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin olmadığı belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Bilgisayar Destekli Öğretim, Eğitim-Öğretim Teknolojisi, Öğretim Yazılımı The aim of this study is investigating effect of computer based teaching to the academic success of students for the chapter ?Death or Independent!? of Turkish Republic Revolution History and Kemalism lesson of the 8th class in primary school.This study consists of five parts. In the first part, problem, sub-problems, purpose of the study, its importance, hypothesis, limitations; in the second part, literatur review and related research with the subject in the third part; method of the research and in the fourth part the findings of research and comments about it take place. The conclusion and suggestions are explained in the last part.Working group was consisting of 41 students of Class 8/A and 8/B of 2008-2009 academic year in Kabazli Primary Scholl from Salihli district, Manisa. Before the pretest, it was confirmed that groups were similar with respect to academic achievement.In the research, experimental models are designed according to the pre test and post test control group. Collected datas were analyzed by SPSS 15.0 program. Arithmetic mean, standart deviation, independent sample t-test and paired simple t-test were used to analyze the research data. The lessons were taught by the researcher in both student groups.At the end of the research, the pupils academic achievement within the experiment group to which computer based teaching method was implemented, compared with the traditional educational method of control group. It was reached that the experiment group of pupils were more successful than control group. In addition to this results, gender of the students had no effects on success.Key Words: Education, Turkish Republic Revolution History and Kemalism, Computer Based Teaching, Education and Instruction Technology, Instructional Software
Collections