Veri madenciliği ve telekomünikasyon sektöründe uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda oldukça yaygınlaşan ve önemi artan Veri Madenciliği, büyük veri kümeleri içindeki gizli kalmış, anlamlı bilgiyi ortaya çıkarma sürecidir. Veri madenciliğinin yaygın olarak kullanıldığı önemli alanlardan biri Müşteri İlişkileri Yönetimidir. Müşteri İlişkileri Yönetimi, müşterilerin elde tutulmasına, onlarla olan ilişkilerin geliştirilmesine ve müşteri memnuniyetinin arttırılmasına odaklanan bir yaklaşımdır.Bu tezin amacı, Veri Madenciliği ve Müşteri İlişkileri Yönetimi kavramlarını tanıtmak ve bunun yanı sıra telekomünikasyon sektöründe bir veri madenciliği modeli uygulamasını gerçekleştirmektir. Çalışma, telekomünikasyon sektöründe bir firmanın ayrılma eğilimi gösteren müşterilerinin profilini belirleyerek; bu müşterilere özel pazarlama stratejileri geliştirilmesini hedeflemektedir. Ayrılacak müşteri profilini belirlemek için sınıflama teknikleri kullanılmış ve uygulamanın sonuçları sunulmuştur. Data minig which has wide usage and becomes more important at recent years, is the process of finding hidden and unknown patterns in huge amounts of data. One of the widely applied areas of data minig is Customer Relationship Management. Customer Relationship Management is an approach which focuses on customer retention, relationship development and increase in customer satisfaction.The purpose of this thesis is, to introduce data mining and customer relationship management in addition to make an application of a data mining model in telecommunication side. The study aims to determine the customers profile who likely to leave the firm and develop customized campaigns and marketing strategies. Classification techniques are used for determining the churners and the application results are presented.
Collections