İlköğretim sınıf öğretmenlerinin bilişsel gelişim alanındaki bilgi düzeyleri ile öğrencilerinin akademik başarıları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile, ilköğretim sınıf öğretmenlerinin bilişsel gelişim alanındaki bilgi düzeyleri ile öğrencilerinin akademik başarıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırma için, 2008-2009 eğitim-öğretim yılı, Manisa ili Demirci İlçesindeki 15 merkez ve köy ilköğretim okulundan 63 sınıf öğretmeni ve onların 1132 öğrencisine ulaşılmıştır. Birinci aşamada ulaşılan okulların üç, dört ve beşinci sınıf öğrencilerinin deneme sınavı sonuçları elde edilerek, öğrencilerin akademik başarıları tespit edilmiştir. İkinci aşamada ise öğretmenlerin bilişsel bilgi düzeyini belirlemek için uzman görüşleri alınarak araştırmacı tarafından geliştirilen ?bilişsel bilgi testi? uygulanmıştır.Bu araştırmada, ilişkisel tarama yöntemi kullanılmış ve veriler; yüzde, frekans, korelasyon, mann whitney U testi, kruskal wallis H testi ile hesaplanmıştır. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiş ve analizler SPSS 16 programı ile gerçekleştirilmiştir.Araştırma sonucuna göre, sınıf öğretmenlerinin bilişsel gelişim alanındaki bilgi düzeyleri arttıkça, öğrencilerinin derslerindeki akademik başarı düzeyleri anlamlı bir şekilde artmaktadır. Öğretmenlerin bilişsel gelişim alanındaki bilgi düzeyleriyle özellikle beşinci sınıf öğrencilerinin genel akademik başarılarının üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin genel akademik başarılarına göre daha ilişkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin bilişsel gelişim alanındaki bilgi düzeyleriyle Hayat Bilgisi, Türkçe, Sosyal Bilgiler, Matematik ve Fen ve teknoloji dersleri arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı ilişkilerin oluştuğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu sonuçlar, sınıf öğretmenlerinin bilişsel gelişim alanındaki bilgi düzeylerinin öğrencilerinin akademik başarılarıyla önemli derecede ilişkili olduğunu göstermektedir.Öğretmenlerin bilişsel gelişim alanındaki bilgi düzeyleri, meslekteki hizmet sürelerine göre anlamlı şekilde farklılaşırken; cinsiyet, öğrenim düzeylerine, mezun oldukları alanlara göre anlamlı farklılık göstermemektedir.Elde edilen bulgulara dayalı olarak, sınıf öğretmenlerinin bilişsel gelişim alanındaki bilgi düzeylerini geliştirici çalışmaların yapılmasının öğrencilerin akademik başarılarını arttıracağı söylenebilir. With this research, the primary class teachers? the level of knowledge in the areas of cognitive development of the relation between students' academic success is intended to determine.For the research 2008-2009 academic year, 15 centers in Manisa province and Demirci District 63 classroom teachers from primary schools in villages and their students in 1132 has been reached. First phase of schools can be reached in three, four and fifth grade students exam results of the experiment, the students' academic success is determined. In the second phase to determine the level of teachers' cognitive knowledge of expert opinion developed by researchers based `cognitive knowledge test` was implemented.In this study, relational screening method used and datas was calculated with percentage, frequency, correlation, Mann Whitney U test, Kruskal Wallis H test. Significance level considered to be 0,05 and analysis was performed with SPSS 16 program.According to research findings, classroom teachers increased their level of knowledge in the area of cognitive development, the academic achievement levels of students in classes is increasing in a meaningful way. Teacher in the field of cognitive development, especially the fifth grade students with knowledge of the overall academic success of the third and fourth year students based on overall academic achievement is related more to the conclusion that was reached. Moreover, the level of knowledge in the area of cognitive development and life of teacher information, English, Social Studies, Mathematics and Science and technology courses at the secondary level, reaching the conclusion that positive and meaningful relationships are formed. These results shows the primary class teachers? level of knowledge in the areas of cognitive development that is associated significant with the students' academic achievement.Teachers? level of knowledge in the areas of cognitive development vary according to the profession in the service period significantly; according to the their genders, education levels, graduation areas does not vary significantly.Based on the findings obtained, can be said the primary teachers level of knowledge in the areas of cognitive development will be made developing studies to improve students' academic success efforts.
Collections