Türk vergi sisteminde sponsorluk kurumuna yönelik düzenlemelerin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Globalleşmenin bir sonucu olarak işletmeler artık ürettikleri ürünler ile değil, topluma kattıkları değerler ile ön plana çıkmaktadırlar. Günümüzde şirketlerin, topluma ve çalışanlarına karşı olan saygısını ifade eden sosyal sorumluluklarını yerine getirirken kullandıkları en önemli araçlardan birisi ?sponsorluktur?. Sponsorluk, örgütsel amaçlar, pazarlama hedefleri ve/veya tutundurma stratejilerini desteklemek için bir oluşuma yatırım yapmak olarak tanımlanabilir. Gelişmiş ülkelerin çoğunda, sponsorluğa yapılan harcamalarda önemli bir artış olmuştur. Sponsorluğun gelişmesinin sebepleri; sigara ve alkol üzerindeki hükümet politikaları, reklam medyasındaki maliyet artışı, artan boş zaman nedeniyle ortaya çıkan yeni fırsatlar, sponsorluğu yapılan olayların medyada geniş olarak yer alması, geleneksel medyadaki etkinin azalması vb. dır. Çoğu zaman reklam ya da bağış ile karıştırılan sponsorluk; şirketlerin spor, kültür, sanat, sağlık, eğitim ve sosyal alanlarda toplumsal yararlar yaratmalarına katkıda bulunarak, kendilerini tanıtmalarını sağlamaktadır. Sponsorlukla satışı doğrudan etkileyecek ürün odaklı pazarlama veya farklı alanlarda topluma yarar sağlayarak şirkete imaj ve saygınlık kazandırma hedeflenmektedir. Ülkemizde devletin, vergi yasalarında yer alan vergi kolaylıklarıyla, spor konusunda olduğu gibi, eğitim, sağlık, sanat gibi temel sosyal konuları desteklemektedir. As a result of globalization, organizations are supposed to create value for both their customers and society in a broader perspective. Nowadays sponsorship activities are important strategic tools for corporation to meet the requirements of social responsibilities against primary and secondary stakeholders. Sponsorship can be defined as investing in a entity to support overall organizational objectives, marketing goals, and/or promotional strategies. There has been an important rise in corporate spending on sponsorship in many developed countries. The reasons of sponsorship?s development are government policies on tobacco and alcohol, escalating cost of advertising media, new opportunities due to increased leisure activity, greater media coverage of sponsored events, inefficiencies in traditional media, etc. Comparing with advertisement and charity, the concept of sponsorship has very distinctive features. Main purpose of corporate sponsorship is to provide opportunities for organization to built successful public relations and corporate image. In this context, corporations make monetary and other kind of contributions for activities which create value added for society, such as cultural, sportive, public health, environment, educations, etc. As happened in sport, Government can motivate cor¬porate sponsorships by allowing tax deduction and incentives to improve poor quality public services in areas such as education and public health etc. In Turkey.
Collections