İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde yer alan kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları (Gördes örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde geçen kavramları anlama düzeylerini tespit etmek, sahip oldukları kavram yanılgılarını ortaya çıkartmak amacıyla yapılmıştır.Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışma olup, beş bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde; probleme, alt problemlere, araştırmanın amacına, önemine, sayıltılarına ve sınırlılıklarına, ikinci bölümde; kuramsal açıklama ve araştırmalara, üçüncü bölümde; araştırmanın hangi yöntemle yapıldığına, dördüncü bölümde; araştırmaya ilişkin bulgulara ve yorumlara yer verilmiştir. Son bölümde ise sonuç ve öneriler belirtilmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu, Manisa ili Gördes ilçe merkezinde bulunan 6 ilköğretim okulu ve bu okullarda 2008-2009 öğretim yılında öğrenim görmekte olan 214 ilköğretim öğrencisi oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak, öğrencilerin kişisel bilgilerini tespit etmek için kişisel bilgi formu ve öğrencilerin kavramları anlama düzeylerini ölçmek amacıyla 40 adet çoktan seçmeli sorudan oluşan kavram başarı testi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 11.5 paket programı kullanılarak frekans (f), yüzde (%) analizi, bağımsız iki grup t-testi, tek yönlü varyans analizi (Anova), gruplar arası karşılaştırma testi olarak (Anova sonrası) Tukey HSD testi, Kruskal Wallis testi ile Manny Whitney-U testleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde geçen kavramları çoğunluğunu tam anlamıyla kavrayamadıkları ve söz konusu kavramlarla ilgili yanılgıları olduğu tespit edilmiştir. İstatistiksel analizler sonucunda cinsiyet, baba eğitim durumu, anne baba mesleği, ailenin aylık geliri ve öğrencilerin öğrenim gördükleri okullar açısından kavramların anlaşılma düzeyleri arasında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Kavram, Kavram Öğrenme, Kavram Yanılgıları This studyc was carried out in order to determine the students of the 8th grade in primary school to understant level of conceptions and to detect their own misconceptions in Turkish Revolution History and Kemalism lesson.This research is a survey type descriptive study composed five parts. In the first part, problem, sub-problems, purpose of the study, its importance, hypothesis, limitations; in the second part, literatur review and related research with the subject in the third part; method of the research and in the fourth part the findings of research and comments about it take place. The conclusion and suggestions are explained in the last part.Working group of this research consists of 214 students of class 8th of 2008-2009 academic year in 6 primary schools from Gördes district, Manisa.Data were collected by two means. The first one was a percent information form to determine the students personal information. The other one was a questionnaire consisting of 40 multiple choice questions to measure students understanding level. SPSS 11.5 was used to analyze data. Fregueny (f), percentage (%) analysis, indepented sample t-test, Anova, Tukey HSD test, Kruskal Wallis and Mann Whitney-U test were used to analyze research data.Results show that class 8th primary school students do not understand and misconceptions do most of the concepts in Turkish Republic Revolution History and Kemalism lesson. Statistical analyses indicate discrepancies among sex, fathers education level, parents occupation salary of families and school differentiation significant.Key Words: Turkish Republic Revolution History and Kemalism, Concept, Concept learning, Misconceptions
Collections