Meslek Lisesi teknik resim dersinde fotoğraf destekli öğretimin etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ile Şişli Endüstri Meslek Lisesi 10. Sınıf öğrencilerinin, Mesleki ve Teknik Resim dersi Perspektif ve İzdüşümü konusu hakkında bilgi düzeyleri tespit edilerek, buna görsel öğretim materyali olarak Fotoğrafı kullanılarak yapılan öğretimin etkisi araştırılmıştır.Anadolu Teknik lisesinde öğrenim gören 16 öğrenci ve Endüstri Meslek Lisesi öğrenim gören 17 öğrenci ile çalışılmıştır. Perspektif ve İzdüşümü konusunun öğretilmesinde farklı öğretim yöntemlerinin uygulanmasından önce, Mantıksal Düşünme Yeteneği Testi ve Perspektif ve İzdüşümü Başarı Testi ön test olarak uygulanmıştır.Öğretmen tarafından hazırlanan başarı testinin güvenilirliğini tespit etmek için `Cronbach Alfa` güvenilirlik ölçütü kullanılmıştır. Perspektif ve İzdüşümü konusu kontrol grubunda düz anlatım tekniği ile deney gruplarında ise sadece konuyla ilgili çekilmiş Fotoğraflar kullanılarak işlenmiştir. Derslerin islenmesinden sonra Perspektif ve İzdüşümü Başarı Testi hem kontrol grubuna hem de deney gruplarına son test olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programından faydalanılarak hipotezler doğrultusunda değerlendirilmiştir. Kontrol ve deney gruplarının mantıksal düşünme yetenek testi ve ön test puanlarının belirlenmesinde Kruskal Wallis Testi kullanılmış. İki farklı öğretim yöntemi açısından, kontrol ve deney grubunda bulunan örgencilerin Perspektif ve İzdüşümü Başarı Testi ön testleri arasında, son testleri arasında ve ön test-son test puan farkları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olup olmadığını tespit etmek maksadıyla `Wilcoxon işaretlenmiş Sıra Sayıları Testi` kullanılmıştır. Deney 1 ve deney 2 grubu örgencilerinin basarı puanlarının karsılaştırılmasına ilişkin `Mann Whitney U- Testi` kullanılmıştır.Değerlendirmeler sonucunda Fotoğraf materyali kullanılarak yapılan öğretim tekniğinin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin son testin puanlarının, düz anlatım tekniğinin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin son test puanlarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır. It has been researched the effects of the education which has been applied on the tenth grade students at Şişli Industrial Vocational High School to determine the knowledge level of the subject of Perspective and Projection in the lesson of vocational and technical drawing by using photograph as a material of visual education. It has been worked on with sixteen scholars at Anatolian Technical High School and seventeen scholars at Industrial Vocational High School. Before applying different kinds of teaching methods for teaching the subject of Perspective and Projection, cognitive skills test and perspective and projection achievement test had been applied as a pretesting.In order to determine the security of the achievement test prepared by the teacher, Cronbach Alpha reliability calculator has been used. The subject of Perspective and Projection have been treated with lectures on the control group, on the other hand, on experimental group, it has been treated using taken photographs realted to the subject.After the lessons had been treated, perspective and projection achievement test were applied as a last test on experimental groups. The datas obtained have been evaluated in line with hypothesis with the help of SPSS package program. Kruskal Wallis Test has been used for determining the cognitive skills test and pretest scores of control and experimental groups.In terms of two different kinds of teaching methods, Wilcoxon Signed Rank Test has been used with the purpose of determining whether there is a statistical significant difference between perspective and projection avhievement test-pretests and last tests which the students involved in control and experimental groups. Mann-Whitney U Test has been used in an attempt to compare the success grades of the students involved in the first and second experiment.As a result of the assessments, it has been established that the last scores of the test of the students on the experimental group including teaching method using material of photograph are considerably higher than the last scores of the test of the students on the control group including lectures.
Collections