Celal Bayar Üniversitesi öğrenci işleri e-devlet uygulamasının kamu tasarrufu üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
e-Devlet; devlet ve birey ilişkilerinde, devletin vatandaşa karşı yerine getirmekle yükümlü olduğu görev ve hizmetler ile, vatandaşların devlete karşı olan görev ve hizmetlerini karşılıklı olarak elektronik ortamlarında kesintisiz ve güvenli olarak yürütülmesi şeklinde tanımlanmaktadır. Bu açıdan bakıldığında üniversitelerin e-devlete geçebilmeleri için ?okul yönetimi ? öğrenci ? öğretim elemanı? ilişkisini elektronik ortama taşımaları gerekmektedir. Bu çalışmada bu ilişkiyi elektronik ortama taşımaya yönelik olarak Celal Bayar Üniversitesi'nde yapılan e-devlet uygulamaları incelenmektedir.Bu çalışmanın birinci bölümünde elektronik devlet kavramsal bir çerçevede ele alınmıştır. Elektronik devletin özellikleri, amaçları, etkileşim alanları, elektronik devlete geçiş aşamaları ve elektronik devletin yapılandırılmasına ilişkin sorunlardan bahsedilmiştir.İkinci bölümde ise Avrupa Birliği ekseninde yapılan e-devlet çalışmaları, Türkiye'de e-devlete yönelik oluşturulan kurum ve kuruluşların önemli e-devlet uygulamaları incelenmektedir.Üçüncü bölümde ise Celal Bayar Üniversitesi tanıtılarak, üniversitede e-devlet kapsamında yürütülen projelerden bahsedilmektedir. Özelikle de üniversitenin kendi geliştirdiği e-devlet uygulaması olan ?Öğrenci Bilgi Sistemi (ÖBİS)? ayrıntılı olarak incelenmektedir. ÖBİS öncesi ve sonrası iş akışları karşılaştırılmakta, e-devlet uygulamaları ile kamunun sağlayacağı fayda ÖBİS üzerinden anlatılmaya çalışılmaktadır. e-Government is defined as carrying out the tasks and services that the government and citizens are mutually responsible of in electronic environments safely and uninterruptedly. In order for universities to be able to move to e-government, they need to move `school board - student - faculty` relation to electronic environment. In this study, the e-government applications that have been written at Celal Bayar University with the intend of moving this relation to electronic environment is analyzed.In the first section of this study, electronic government is conceptually examined. The characterstics, goals and interaction areas of e-government, the phases of moving to e-government and the problems when building an electronic government are discussed.In the second section, the studies about e-government in European Union and the corporations and institutions that are established for e-government in Turkey are discussed. In this section also the important e-government applications in Turkey and Turkey position in the world will be analyzed.In the third and last section, Celal Bayar University is introduced and the e-government applications that are carried out at the university are discussed. Specifically, `Student Information System (OBIS)` is analyzed in detail. The workflows before OBIS and after OBIS is compared. The public benefits from e-government applications is tried to explain on OBIS.
Collections