Eko turizm ve pazarlaması: Manisa örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Doğal ve kültürel mirasın korunarak bu özellikleri taşıyan bölgelerdeki yaşam standartlarının yükselmesine büyük katkıda bulunması nedeniyle Birleşmiş Milletler ve Dünya Turizm Örgütü tarafından yoğun biçimde desteklenen ve son yıllarda dikkat çekici ölçülerde yaygınlaşan eko turizm örneklerinin Türkiye'de de kendine yer bulmasıyla turizmin 12 aya yayılması süreci hız kazanmıştır. Ülkemiz, çoğu ülkeye göre zengin bir coğrafya ve doğal potansiyele sahip olmasına rağmen eko turizmden yeterli payı alamamaktadır. Akdeniz`de yer alan ülkeler arasında, ekolojik değerleri en canlı şekilde devam eden Türkiye, bilinçsiz olarak yapılan turizm yatırımları nedeniyle eko turizme meraklı tatilcileri çekememiştir.Ülkemiz için halen bakir bir konu olarak görülen eko turizm, çok yönlü yapısıyla turistik çeşitlilik yaratan önemli bir alternatiftir. Bu çalışmada, eko turizmin kullanılmayı bekleyen muazzam bir potansiyel olduğu fikri, yapılan literatür taraması, işletme mülakatları, eko turizm çalıştayı ve doğa eğitiminden derlenen notlar ışığında ortaya konmaya çalışılmıştır.Tez çalışmasının ilk bölümlerinde, turizm ve turizm pazarlaması ana hatlarıyla incelenerek kavramsal çerçeve çizilmiştir. İkinci bölümde, eko turizm detaylı biçimde ele alınmış ve konu tüm yönleriyle irdelenerek somutlaştırılmıştır. Manisa eko turizm örneğinin yer aldığı uygulama bölümünde ise özel işletmelerle yapılan mülakatlar, şehir için önemli bir unsur olan Spil Dağı ve kamu tarafından işletilen tesis ile ilgili notlar sıralanmaktadır.Tez çalışmasının temel amacı, yapılan görüşmeler ve araştırmalar neticesinde Manisa'da eko turizm faaliyetleri konusunda çözüm önerileri ortaya koymaktır. Öneriler, öncelik sırasına göre, kısa vadeli, orta vadeli ve uzun vadeli olarak sınıflandırılmıştır. Manisa'da eko turizmin yaygınlaşması için bir nevi model sunan çalışma, pazarlama bakış açısını temel almaktadır. United Nations and World Tourism Organization support eco tourism due to increase life standards in rural areas, in addition reinforce natural and cultural heritage in these areas. Therefore, eco tourism has started to become widespread and the process of dissemination of tourism to whole year has accelerated in Turkey.Although Turkey has rich geographical values and natural potential in comparison to other Mediterranean countries, it does not deal with eco tourism so much. Because of unconscious tourism investments, Turkey could not grab volunteer eco tourists? attention.Eco tourism, as an untouched subject for the country, is significant alternative that creates touristic divesification with its multi directonal traits. In this study, the idea of ? eco tourism is a great potential which must be discovered? was illustrated through scanning archives, business interviews and any other sources of information.In the first chapter of thesis, tourism and tourism marketing were examined in a general manner to present conceptive framework. In the second chapter, eco tourism was handled in details and the subject was embodied. In the last chapter, interviews with three private sector business execuitves, examining notes of Mount Spil as an important symbol for Manisa city and informations about business that belongs to public sector take part.The purpose of this study is to suggest resolution advisories based on the researches regarding eco tourism in Manisa. Resolution advisiories are classified as short term, medium term and long term form. Marketing perspective underlies resolution advisiores which can be seen also as a eco tourism model for Manisa.
Collections