Okul öncesi kodlama öğretim programının geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okul öncesi eğitiminin kalitesini artırmada öğretim programları oldukça önemlidir. Bilgi çağında olan okul öncesi öğrencilerin; öğrendikleri bilgi ve becerileri uygulayabilme, çevreyle iletişim kurabilme gibi yeterliklerini geliştirmeleri gerekmekte ve bu yeterlilikler onları eğitim hayatlarında, bir üst öğrenim hayatına taşımalı ve onların başarılı olmalarını sağlamalıdır. Bu nedenle planlı, etkili ve verimli bir öğretim programına ihtiyaç duyulmaktadır. Öğretim programının etkili olduğu bu durumlar neticesinde öğrenciler teknolojiyle erken yaşta tanışmalı ve Bilişim Teknolojileri dersinde dijital araçları etkin biçimde kullanmayı öğrenirken aynı zamanda problem çözmeyi, analitik düşünmeyi destekleyen çalışmalar da yapılmalıdır. Bu gerekçeden ve teknolojinin eğitime entegre olmasından yola çıkarak, bu çalışmada, `Kodlama Saati` programının tasarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinden elde edilen bilgi ve deneyimler paylaşılmaktadır. Projenin amacı; okul öncesi çağdaki 4 ve 5 yaş çocuklarının bilişimsel düşünme becerilerini geliştirme amaçlı öğretim programının tasarlanmasıdır. Projenin pilot uygulaması 2013-2014 bahar yılında yapılmış ve izleyen dönemde öğretim programı öğretmen ve öğretim elemanları ile birlikte geliştirilerek 2014-2015 eğitim-öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır. Projede bilişimsel düşünmenin geliştirilmesi hem sınıf içi oyun, drama gibi çeşitli etkinlikler ile hem de BT dersinde ipad uygulamalarının kullanımı ile desteklenmiştir. Program içeriğinde şu modüller bulunmaktadır; BT giriş (bilginin edinim yolları, teknolojinin gelişimi ve sağlıklı kullanım), programlama (komut, algoritma ve program kavramları, basit sıralama algoritmaları, koşul ve döngü komutları) ve dijital hikayeleme. Projenin ipad kullanımında programlama öğretiminde Kodable ve Code.org; animasyon tasarımında Flipboom ve dijital hikayelemede Scratchjr kullanılmıştır. Çalışma, okul ve üniversite işbirliğinde bir eylem araştırması olarak yürütülmekte ve geliştirilen program çerçevesi, günlük planlar ve kaynaklar çevrimiçi olarak paylaşılmaktadır. Training programs to improve the quality of pre-school education is very important. Pre-school students in the information age; they must be able to developcommunicate, such as development environmental communication and being able to apply the knowledge and skills they have learned. This qualification in their training life must move to a higher education and ensure their success. Therefore planned, there is a need curriculum that is planned, effective and efficient. In this situation, students should be met with technology at an early age and they should be learn use digital tool effectively in Information Technologies lessons. On other hand, works should be made with them in support of analytical thinking. Based on this rationale and the integration of technology in education, this paper has more suggestions to improve and to develop the coding curriculum for kindergarten. The goal of the project; curriculum is designed for the development of computational thinking skills for kindergarten. Pre-implementation of the project was built in 2013-2014 spring. The main application of the project has been implemented in the academic year 2014-2015. The development of computational thinking in projects inside and class game, with various activities such as drama, as well as the IT course is supported by the use of iPad applications. Content of the program includes the following modules; introduction to IT (path of knowledge acquisition, development and healthy use of technology), programming (command, algorithms and program concepts, simple sorting algorithms, condition and cycle commands) and digital stories of renovation. IPad use in teaching programming in the project Kodable and Code.org; FlipBoom and digital stories of the animation design Scratchjr are used here in. The study is conducted as an action research in schools and universities, cooperation and development framework program, daily plans and resources are shared online.
Collections