Harmanlanmış öğrenme ortamlarının ilköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersindeki akademik başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, harmanlanmış öğrenme ortamlarının öğrencinin akademik başarısına etkisini incelemektir. Bu amaçtan hareketle İlköğretim 7.sınıf Sosyal Bilgiler dersi ?Zaman İçinde Bilim? ünitesi için yüz yüze eğitim ortamı ile bilgisayar destekli öğretimin bir arada kullanılacağı örnek bir harmanlanmış eğitim ortamı uygulaması oluşturulmuştur. Bu uygulama sonucunda öğrencilerin akademik başarı düzeyleri incelenmiştir. Araştırma 2010-2011 öğretim yılında Manisa' nın Demirci ilçesine bağlı ilköğretim okullarında uygulanmıştır. Araştırma 71 katılımcı üzerinde yürütülmüştür. Deney ve kontrol grubu olarak ayrılan öğrencilerden, deney grubu olarak alınan öğrenciler harmanlanmış öğrenme ortamında, kontrol grubu olarak alınan öğrenciler ise yüz yüze sınıf ortamında 5 ders saati çalışmışlardır. Araştırma da, yarı deneysel desenlerden eşleştirilmiş ön test-son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Deney sürecinden önce gruplara ön test uygulanmıştır. Deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir farklılığın olmadığını t-testi sonuçları göstermiştir.Araştırma sonucu, öğrencilerin harmanlanmış eğitim ortamlarında akademik başarı puanlarının arttığı göstermektedir. Deney grubu ve kontrol grubu arasında son test uygulaması yapılmıştır. Son test uygulamasının analiz sonuçlarında deney ve kontrol grupları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık görülmektedir. Bu farklılık, harmanlanmış eğitim ortamlarının sınıf içi yüz yüze eğitim ortamlarına göre akademik başarıyı daha fazla arttırdığı şeklinde yorumlanmaktadır The purpose of this study, to examine that the effects of blended learning environments on students academic achievement. For this purpose, the study was carried out among 71 students who were in the ?Time in development of Science?? part in unit course of social information lesson, in the Department of Elementary Education Scholls in Demirci district in Manisa city in the academic year between of 2010-2011. The students were selected randomly into two groups as experimental and control.The students were selected as the treatment group studied in the blended learning environment 5 lesson hours while control group studied in face to face learning in the classroom environment for 5 lesson hours. Matching-only experimental design with pretest-posttest-retention test with control group was used in the analysis of academic achievement. Used in this study, survey was improved by researcher. Before the experimental process of pre-test was applied to the experimental and control groups. There is no significant difference between the experimental and control groups showed that the t-test results.Research findings showed that the students' academic achievement scores indicate that the blended learning environments.Between the experimental group and control group post-test was applied.The post-test results, application of experimental and control groups shows a significant difference between the experimental group in favor.This difference, blended learning educational environments, in-class face-to-facelearning environments are interpreted according to the form of increased academic success more.
Collections