Kurum kültürü ve kurumsal imaj ilişkisi devlet ve vakıf üniversiteleri üzerinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurum kültürü ve kurumsal imaj, birçok araştırmaya konu olmuş, günümüzün popüler kavramlarındandır. Ancak yapılan literatür incelemesi sonucunda bu iki kavramın beraber ele alınıp ilişkilendirildiği, özellikle akademik kurumlar üzerinde uygulama yapılmış sınırlı sayıda çalışmaya rastlanmıştır. Bu eksikliği gidermek adına, bu araştırmada üniversite öğrencilerinin kurum kültürü ile kurumsal imaj algıları ve bu iki kavram arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmış, bununla birlikte, ankete katılan öğrencilerin kurumsal imaj ve kurum kültürü algılarının cinsiyetlerine, okudukları üniversite türüne (devlet-vakıf), okudukları bölümlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı ve öğrencilerin okumakta oldukları gerek üniversite türüne (devlet- vakıf) gerekse de bölümlere göre, okumakta oldukları bölüme ilişkin memnuniyetleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı ortaya konmuştur. Geliştirilen hipotezler, gerçekleştirilen bir alan çalışmasıyla test edilmiştir. Manisa ve İzmir illerinde gerçekleştirilen alan çalışmasının örneklemini, iki devlet ve iki vakıf üniversitesinden 454 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır.Araştırmadan elde edilen verilere yapılan analizler sonucunda, öğrencilerin üniversitelerine yönelik kurumsal imaj ve kurum kültürü algılarının cinsiyete, okudukları üniversite türüne ve okudukları bölümlere göre farklılık göstereceği yönündeki hipotezler kabul edilmiş ve erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre, vakıf üniversitelerindeki öğrencilerin devlet üniversitelerindeki öğrencilere göre, üniversitelerine yönelik gerek kurum kültürü gerekse kurumsal imaj algılarının anlamlı bir biçimde yüksek olduğu belirlenmiştir. Bölümlere göre incelendiğinde; Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü'nde okuyanların söz konusu diğer tüm bölümlerde (İşletme, İktisat, Maliye, Uluslararası İlişkiler) okuyanlara göre kurumsal imaj algılarının anlamlı şekilde daha olumlu, Maliye Bölümü'nde okuyanların ise söz konusu diğer tüm bölümlerde okuyanlara göre kurumsal imaj algılarının anlamlı şekilde daha olumsuz olduğu saptanmıştır. Kurum kültürü değerlendirmesinde ise; Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü'nde okuyanların söz konusu diğer tüm bölümlerde okuyanlara göre kurum kültürü algılarının anlamlı şekilde daha olumlu, Maliye Bölümü'nde okuyanların ise Uluslararası İlişkiler Bölümü dışında söz konusu diğer tüm bölümlerde okuyanlara göre kurum kültürü algılarının anlamlı şekilde daha olumsuz olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte, öğrencilerin okumakta oldukları üniversite türüne ve bölümlere göre okumakta oldukları bölüme ilişkin memnuniyetleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu ortaya konmuştur. Son olarak da kurumsal imaj ile kurum kültürü arasında ilişki olduğu tespit edilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda üniversitelerin öğrencileri üzerindeki kurum kültürü ve kurumsal imaj algılarını olumlu yönde geliştirmeye yönelik öneriler geliştirilmiştir. Corporate culture and corporate image which have been the subject of many researches, are today?s popular concepts. However, as a result of the review of the literature, limited number of researches which these two concepts are dealt with together, have been encountered. To resolve this lack, it was aimed to examine corporate culture and corporate image perceptions of college students and the relationship between these two concepts in this study. In addition, it is determined whether corporate culture and corporate image perceptions of college students vary according to gender, type of university (public and foundation) and department which students have studied and whether there is a relationship between students? satisfaction about the department which students have studied according to type of university (public and foundation), as well as department which they have studied. Hypotheses that are developed tested with a fieldwork. The sample of the fieldwork carried out in Manisa and İzmir consists of 454 college students from two public universities and two foundation universities.As a result of the analysis of data obtained from the research, the hypotheses that corporate culture and corporate image perceptions of college students vary according to gender, type of university (public and foundation) and department which students have studied, have been accepted and it has been determined that corporate culture and corporate image perceptions of male students are higher than female students, also culture and corporate image perceptions of students in foundation universities are higher than students in public universities. It has been determined that the students who studied at Department of International Trade and Finance have more positive corporate image perceptions than the students who studied at the other departments (Business Administration, Economics, Public Finance, International Relations) and the students who studied at Public Finance have more negative corporate image perceptions than the students who studied at the said other deparments. In assessing the corporate culture; it has been determined that the students who studied at Department of International Trade and Finance have more positive corporate culture perceptions than the students who studied at the other departments in question and the students who studied at Public Finance have more negative corporate culture perceptions than the students who studied at the said other deparments except those who studied at Department of International Relations. İt has been displayed that there is a relationship between students? satisfaction about the department which students have studied according to type of university (public and foundation), as well as department which they have studied. However, it has been found that there is relationship between corporate image and corporate culture.In line with the findings from the research, recommendations have been presented to develop positive corporate image and positive corporate culture perceptions of college students.
Collections