Duygusal zeka-iş tatmini ilişkisi: Celal Bayar Üniversitesi akademisyenleri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Her geçen sosyalleşen ve de sosyalleşmiş bireylere ihtiyaç duyan ticari işletmelerin yanında, genç bireyleri hayata hazırlayan üniversiteler de duygusal zekadan en çok yararlanması gereken kurumlar olarak karşımıza çıkmaktadır. Zira iş yaşamına atılmadan önceki son basamak olan üniversiteler, bu konuda hassas oldukları takdirde, hayata hazırladıkları bireyler de, çalışma yaşamında ve kişisel yaşamlarındaki ilişkileri yönetmede ve de karşılaştıkları sorunlarının üstesinden gelme konusunda daha bilinçli hale geleceklerdir. Bu bağlamda üniversitelerde görev yapan akademik personelin de işlerinden aldıkları tatmin, kendi kişisel ve profesyonel hayatlarının yanında, hayata atılmaya hazırlanan genç bireylerin eğitim ortamı ve tarzlarını yakından ilgilendirmektedir.Bu çalışma Celal Bayar Üniversitesi akademik personelinin duygusal zeka düzeyleri ile iş tatminleri arasında pozitif bir ilişki olup olmadığını belirlemek için yapılmıştır. Araştırmada demografik değişkenlerin her iki araştırma faktörüne etkisinin yanında, toplam duygusal zeka düzeyi ve toplam iş tatmini düzeyi arasındaki ilişki de sorgulanmıştır.Araştırma 2 bölümden oluşmaktadır; Birinci bölüm, duygusal zekanın literatür boyutuyla ele alınması ,iş tatmini ve bu yapıyla eşdeğer kullanılan motivasyon kavramına dair literatür araştırması ve duygusal zeka ve iş tatmini arasındaki ilişkiye dair yapılan literatür taramasını; ikinci bölüm ise, Celal Bayar Üniversitesi akademik personelinden alınan 189 kişilik bir örneklem üzerinde anket yoluyla elde edilen verilerin yorumlanmasını içeren araştırma kısmından oluşmaktadır. As well as the companies socializing more and more and in need of socialized individuals, the universities preparing the youth for future life should benefit from the advantages of emotional intelligence factor. Because, if universities which are the last step before professional work life, are sensitive to this factor, the individuals graduating will be more and more concious about managing the relationship in their personal and work lives. In this context, job satisfaction, the academical staff of the universities get from their job, is of great importance both for the staff themselves and for the students who are at the brink of work life.This research has been carried out to find whether there is a positive relationship between the emotional intelligence of the academical staff and their job satisfaction. In the research, in addition to the effect of demographic variables on both factors (EQ and job satisfaction),the relationship between total emotional intelligence and total job satisfation has been questioned, as well.The research consists of four parts. The first part deals with the emotional intelligence on the basis of a related literature review; the second part deals with the concept of job satisfaction or the motivation on the basis of a related literature review; the third part deals with the relationship between emotional intelligence and job satisfaction on the basis of a related literature review; the fourth and the last part deals with a research on a 189 participants among the staff of Celal Bayar University in Turkey.
Collections