2019 yılı hedef alınarak İstanbul ulaşım planında raylı sistemlerin diğer ulaşım modlarıyla entegrasyonu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, İstanbul' un mevcut ulaşım ağı ile 2019 yılında yapılması planlanan ulaşım ağları ile bu ulaşım sistemlerinin çevre kirliliklerinden bahsedilmiştir. Altı ana bölüm ve sonuçtan oluşan bu çalışmada; ikinci bölümde İstanbul' un mevcut karayolu ağı ve toplu taşıma ağından bahsedilmiştir. Üçüncü bölümde 2019 yılında yapılması planlanan toplu taşıma ağı, karayolu ağı ve sosyo-ekonomik yapısı ele alınmıştır. Dördüncü bölümde ise, Levent Hacıosman metro istasyonları arasındaki yedi adet metro istasyonu ve yedi adet otopark istasyonunda yapılmış olan anket sonuçları irdelenmiştir. Beşinci bölümde, mevcut P&R-otopark noktarı ile 2006,2012 ve 2015 yıllarına ait metro bağlantılı otobüs-minibüs hatlarından bahsedilmiştir. Altıncı bölümde ise, özel araç ve toplu taşıma araçlarının hızlarına ve saatlik kapasitelerine göre çevreye salınım yaptıkları CO2 miktarı ile toplu taşıma-özel araç emisyon maliyetlerine ait hesaplar verilmiştir. Sonuç bölümünde ise, İstanbul' da yaşayan insanların özel araçlarını bırakıp toplu taşıma sistemlerini daha verimli nasıl kullanmaları ve bunun nasıl yapılması gerektiği ile ilgili bilgiler verilmiştir. In this study, it is explained about existing highway network and transport systems planned by 2019 in Istanbul and about environmental pollutions arising from transportation. This study includes six main chapter and conclusion. In the second chapter, it is explained existing highway networks and existing rail systems. In the third chapter, it is mentioned rail systems and highway networks scheduled by 2019 and social economic structure in 2019. In the fourth chapter, it is analysed the results of the survey which were made at seven subway stations and seven parking areas between Levent and Hacıosman Metro Stations. In the fifth chapter, it is explained existing P&R areas and bus-minibus lines connected to subway in 2006,2012,2015. In the sixth chapter, it is given the amount of CO2 which is oscillation of private cars and public transport vehicles according to their speeds and hourly capacity and emission costs pertaining to private cars and public transport. In the conclusion, it is mentioned about how to use public transport systems more efficiently and how to do this.
Collections