Türkiye`de sanayi sektöründe faaliyet gösteren uluslararası stratejik işbirliklerinin başarısını etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki sanayi sektöründe faaliyet gösterenişletmelerin uluslararası stratejik işbirlikleri yapmasının nedenlerininbelirlenmesi, stratejik işbirliklerinin başarısını belirleyen faktörlerin ortayaçıkarılması ve işbirliklerinin başarı (performans) düzeyinin belirlenmesidir.Bu çalışmanın evreninin belirlenmesi ve örneklemin elde ediliş yöntemi;Ekonomi ve Çalışma Bakanlığından elde edilen liste ile belirlenen 1000 adetkayıtlı firma; İSO listelerinde olan ancak Ekonomi ve Çalışma Bakanlığı'ndanalınan listede ismi olmayan firmaların internet ortamında araştırılarak ortaklığınınolup olmayışının tespiti şeklindedir.Bu çalışmanın sonucunda 109 adet uluslararası stratejik işbirliği yapan firmayöneticisinden anket yoluyla toplanan verilerin analizi en çok ortaklık kurulanülkelerin 1. sırada Almanya, 2.sırada İngiltere ve 3. sırada Çin ve İspanyaolduğunu göstermektedir. En çok kurulan stratejik işbirliği türü ise ortakgirişimdir. 2. sırada pazarlama işbirliği ve 3. sırada teknoloji işbirliği yeralmaktadır.Stratejik işbirliklerinin oluşturulma nedenleri sırasıyla rekabetçilik, yenilikçilikve öğrenme, pazarı genişletme ve finansal nedenlerdir. Stratejik işbirliklerininbaşarısını belirleyen unsurlar 6 boyut olarak bulunmuştur. Bunlar bilgi paylaşımıuyum-koordinasyon, birbirine bağımlılık, bağlılık ve bilgi paylaşımı, çatışmaçözümü, güven ve koordinasyon olarak ortaya çıkmıştır.Stratejik işbirliklerinin, işbirliği nedenleri ve işbirliği başarısı faktörlerindenbüyüme potansiyeli üzerine en çok koordinasyonun etkisi olmuştur. İşbirliğindengenel memnuniyet üzerinde ise birbirine bağımlılık ve çatışma çözümü boyutlarıaçıklayıcı olmuştur. İşbirliği başarısı (performansı) üzerinde ise yenilikçilik veöğrenme, birbirine bağımlılık ve çatışma çözümü etkili olmuştur. The aim of this thesis is to indicate reasons why enterprises those are in industrysector in Turkey builds strategic alliances, to find out factors which effects strategicalliances success and to determine achievement levels of strategic alliances.In order to collect data, firstly 1000 company names which were taken from ministryof economy has been analyzed, secondly other companies those are in The IstanbulChamber of Industry (ISO) list were investigated on the internet to find outinformation about their partnership.At last of study, data has been collected from 109 different managers who work atcompanies which makes strategic alliances via questionnaire. If we put in order mostpopular foreign partners are 1) Germany 2) England 3) China and Spain respectively.The most popular type of strategic alliances is joint venture second rank belongs toMarketing Cooperation and technical cooperation is in the third rank.Targets of making strategic alliances are competitiveness, innovativeness andlearning, increasing marketspace and financial reasons respectively. The factors whichdetermine strategic alliances success are found 6 types. These are knowledge sharingharmony-coordination, dependence on each other, loyalty and knowledge sharing,way out of conflict, trust-coordination.Coordination is the most effective tool for grow potential among strategic alliancessuccess factors. Dependence on each other and way out of conflict are explanatory forgeneral contentedness. Innovativeness and learning, dependence on each other andway out of conflict influences cooperative performance.
Collections