Çocuk edebiyatı ürünleriyle çocuklar için yazılmış eserlerin değerler eğitimi bağlamında karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada çocuk edebiyatı ürünlerindeki değerlerle, çocuklar için yazılmış güdümlü eserlerdeki değerler tespit edilmiş, tespit edilen bu değerlerin karşılaştırması yapılmıştır. Hangi eserlerde değerler eğitiminin daha etkili ve kalıcı bir şekilde verildiği ortaya konulmuştur. Araştırmanın ilk bölümünde, değerler kavramının tanımı yapılmıştır. Daha sonra Türkçe eğitiminde, çocuk edebiyatında, yurt dışında değerler öğretimi konuları üzerinde durulmuş, ülkemizde değerler eğitimiyle ilgili yapılan akademik çalışmalardan bahsedilmiştir. Problem cümlesi ve tezin amacı belirtilip, tezle ilgili ana kavramların tanımları yapılmıştır.Tezin evrenini, Kemalettin Tuğcu, Gülten Dayıoğlu, Muzaffer İzgü, Ömer Seyfettin ve Cahit Zarifoğlu'nun çocuk edebiyatı ürünleriyle, değerler eğitimi konulu çocuklar için yazılmış eserler, örneklemini ise beş çocuk edebiyatçısının üçer hikâyesi ve beş farklı yayınevine ait beş ayrı değerler eğitimi hikâye seti oluşturmaktadır. Araştırmada, tarama modelinde betimsel alan araştırma yöntemi kullanılmıştır. Seçilen tüm hikâyeler baştan sona okunmuş; tespit edilen değerler fişlenmiştir. Her hikâye için ayrı ayrı okuma, not alma, değerleri tespit etme ve değerlendirme işlemi yapılmıştır. Her hikâyenin değerlendirme sonuçları ayrı başlık altında toplanmış, değerlerle ilgili iletilerin hikâyede nasıl verildiği ve değerlerin nasıl işlendiği tespit edilmiştir.Sonuç olarak, güdümlü olarak yazılmış çocuk eserlerinin de çocuk edebiyatçılarının eserlerinin de değerler eğitimi konusunda mükemmel, eksiksiz ve kusursuz olmadığı görülmüştür. Bu açıdan bakıldığında incelenen eserlerin birbirlerini tamamladığı düşünülebilir. Dolayısıyla her iki grup eserin de çocuk eğitiminde kullanılması, değerler eğitimi açısından faydalı olacaktır.Anahtar Kelimeler: Değerler, değerler eğitimi, çocuk edebiyatı, çocuk eserleri. In this study, the values in the children?s literature, and the values in the planned works which are written for children are detected. It is put forward in which works value education is exhibited more efectively and permanently. In the first part of the study the concept of value is defined. Then value education subjects in Turkish education, in children?s literature, and abroad are emphasised, and academic studies in our country which are related to value education are mentioned. Problem sentence and the aim of thesis are denoted and the main concepts about the thesis are defined.The universe of the thesis consists of the children?literature works of , Kemalettin Tuğcu, Gülten Dayıoğlu, Muzaffer İzgü, Ömer Seyfettin ve Cahit Zarifoğlu and the written works with the subject of value education, the samples contains three stories of five different authors of children?s literature and five different stories set of five different publishing houses. In the search, descriptive field search method in scanning is applied. The chosen stories are well read and the values that are found are indicated. The assessment results are classified under different titles, and how the values are given and how they are implemented are indicated.As a result, it is indicated that planned works of children?s literature works are not perfect, without deficit, excellent form the point of value education. From this point it can be claimed that the works that are examined complete each other. Thus, the two groups of works will be useful in children education from the view of value education.Key Words: The values, values education, children's literature, children's artworks.
Collections