Türkiye ve İngiltere temel eğitim düzeyi din dersi programlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Türkiye ve İngiltere Temel Eğitim Düzeyi Din Dersi Programlarınıkarşılaştırarak benzerlik ve farklılıkları belirlemek amacıyla yapılmıştır. ÇalışmadaTürkiye 4.-8. sınıflar Temel Eğitim Düzeyi Din Dersi Programları ile İngiltere TemelEğitim Düzeyi Din Dersi Programının 2. ve 3. anahtar evreleri hedef, içerik, eğitimdurumları ve sınama durumları bakımından karşılaştırılarak elde edilen bulgular altproblemlere göre yorumlanmıştır. Çalışmada var olan durumu olduğu gibi ortayakoymak amaçlandığından tarama modeli kullanılmıştır. Ülkelerin eğitim sistemleri,öğretim programları ve sınama durumlarına ait bilgiler literatür taramasıylakütüphanelerden ve internetten elde edilen belgelerden sağlanmıştır. Bu bilgiler belgeçözümleme yöntemiyle değerlendirilerek çalışma için gerekli olan veriler eldeedilmiştir. Ülkelerin temel eğitim düzeyinde din dersi programı hedefleri, TürkiyeTemel Eğitim Düzeyi Din Dersi Programı'nın yapısı temel alınarak 4 bölüm halindetablolaştırılarak incelenmiştir. 1.ve 2. bölüm İngiltere Temel Eğitim Düzeyi Din Dersiprogramında yer alan 2. anahtar evreye karşılık gelen Türkiye Temel Eğitim Düzeyi DinDersi Programı'ndaki ilköğretimin 4., 5. ve 6. yılını temel almaktadır. 3.ve 4. Bölümise İngiltere Temel Eğitim Düzeyi Din Dersi programında yer alan 3. anahtar evreyekarşılık gelen Türkiye Temel Eğitim Düzeyi Din Dersi Programı'ndaki ilköğretimin 7.ve 8. yılını temel alarak düzenlenmiştir.Sonuç olarak Türkiye Temel Eğitim Düzeyi Din Dersi Programı'nın İngiltereTemel Eğitim Düzeyi Din Dersi Programı'na göre daha zengin ve esnek bir yapıyasahip olduğu saptanmıştır. Fakat Türkiye Temel Eğitim Düzeyi Din Dersi Programı'nınIIIgeliştirilmesinde ve uygulanmasında da bir takım eksikliklerin olduğu belirlenmiştir.Çalışma sonucunda elde edilen veriler ve değerlendirmeler doğrultusunda, TürkiyeTemel Eğitim Düzeyi Din Dersi Programı ile ilgili eksikliklerin giderilmesi için çözümönerileri sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Din Öğretimi, Amaçlar, İçerik, Öğretim Süreçleri, Değerlendirme,Karşılaştırmalı Eğitim Araştırması This study aims to determine the similarities and differences by comparingPrimary Religion Curriculum of England and Turkey. In this study, 4 to 8 grades ofPrimary Religion Curriculum of Turkey and 2nd and 3rd key stages of England'sPrimary Religion Curriculum in terms of their objectives, content, instructional methodsand evaluation techniques have been compared. The obtained findings have beenexpounded according to sub-problems. Since the actual situation is aimed to be putforward, survey method has been used in this study. Information regarding educationalsystems, curriculums and testing situations of the countries have been supplied fromlibraries by literature review and from internet search. This information abtained for theresearch was evaluated by the use of `document analysis` method. The aims ofcountries Primary Religion Curriculum have been examined by creating tables of 4parts based on the structure of the Primary Religion Curriculum of Turkey. The firstand second parts of Primary Religion Curriculum of England have been arranged tobase on 4th, 5th and 6th years of primary education which corresponds to the 2nd keystage of Religion Curriculum of Turkey, where as the 3rd and 4th parts of PrimaryReligion Curriculum of Turkey have been arranged to base on the 7th and 8th years ofprimary education which corresponds to the 3rd key stage of Religion Curriculum ofEngland.As a result, Primary Religion Curriculum of Turkey is richer than England and ithas a flexible structure. But, it has been found that Primary Religion Curriculum ofTurkey has a number of deficiencies in development and implementation. In the light ofVthe data obtained from research and evaluations, the solutions are presented to remedythe defienciences of Primary Religion Curriculum of Turkey.Key Words: Religion Course Curriculum, Objectives, Content, Instructional Methods,Evaluation Techniques, Cross National Comparative Study.
Collections