İlköğretim 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi`nin Atatürkçülük ünitesinin işlenişinde karşılaşılan sorunların öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi Aydın örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ilköğretim 8.sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinin Atatürkçülük ünitesinin işlenişinde karşılaşılan sorunların öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre belirlenmesini ve bu sorunlara çözüm üretilmesini amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklem seçimi olarak Aydın il merkezinde eğitim vermekte olan 20 okuldan toplam 690 öğrenci ve 36 Sosyal Bilgiler öğretmeni çalışma kapsamı içinde yer almaktadır. Çalışma 2012–2013 Bahar döneminde uygulanmıştır. İlköğretim 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersinin Atatürkçülük ünitesinde öğretmen ve öğrencilerin problemlerini belirlemek için öğrencilere ve öğretmenlere birer tutum anketi uygulanmıştır.Veriler elde edildikten sonra sonuçlar Sosyal Bilgiler dersinin devamı niteliğinde olan T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde Atatürkçülük ünitesinin işlenişinde karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunması açısından değerlendirilmiştir. Anket ve literatürden elde edilen verilerden çıkarılan öneriler, çalışmanın sonucunda verilmiştir. Soruların değerlendirilmesinde SPSS 20 istatistik programı kullanılmıştır. Anket uygulamaları ve literatür taramaları sonucunda bu ünitenin işlenişinde karşılaşılan sorunların çözümüne ilişkin öneriler sunulmaya çalışılmıştır.Araştırma sonucunda İlköğretim 8.sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersinin Atatürkçülük ünitesinin işlenişinde karşılaşılan sorunlarda öğrencilerin, öğretmenlerin derste yeteri kadar dersi ilgi çekici hale getirmediklerini ve dersi anlamalarında zorlandıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenlerin öğrenci ailelerinden kaynaklı, öğrencilerin olumsuz tutumlarının oluşu ve ders saatinin az olmasından dolayı yeteri kadar verim alamadıklarını belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük, Atatürkçülük, Atatürk İlkeleri This study aims to determine the teachers' and students' thought about the problems that they face to while they are working up the unit `Kemalism` in `The Principles and Revoltions of Atatürk` lesson at 8th grade of primary school. This study includes 690 students and 36 social studies teachers in 20 schools in the centre of Aydın. It was carried out during 2012–2013/spring term. A questionnaire was applied to the students and teachers during the unit of `Kemalism` in `the Principles and Revolutions of Atatürk` lesson to point out the problems about it. After gaining the datum, the results were evaluated to contribute the solutions of the problems which the students and teachers encounter while working up the unit of `Kemalism` in `the Principles and Revolutions of Atatürk` lesson which has the characterictic of being continuation of social studies lesson. The suggestions extracted from the datum which were the results of the questionnare and litareture has given at the and of the study. In assesment of the questions, the SPSS Statistical Programme was used. As a result of the questionnare applications and literature studies, suggestions regarding the solutions of the problems that were faced to while working up the unit were tired to be indicated.Key Words: Turkish Republic Revolution History and Kemalism, Kemalism, Atatürk's Principle
Collections