İlkokul öğrencilerinin sınıfta sergiledikleri istenmeyen davranışları gösterme sıklıkları ve bu davranışların ebeveyn tutumuyla ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin ebeveyn tutumu ve istenmeyen davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmanın örneklemi, Manisa İli' nde kamu ilkokulunda okuyan 403 çocuktan oluşmaktadır. Verilerin analizi SPSS (20,0) istatistik programı ile yapılmıştır. Karşılaştırma yapmak için `t-testi` ve `tek yönlü varyans analizi`, farklılığın hangi gruptan kaynaklandığını bulmak için `Post-Hoc Tukey` testi kullanılmış; davranış puanları ve ebeveyn tutumu arasındaki ilişkiyi görmek için `Pearson korelasyon katsayısı` hesaplanmıştır.Araştırma sonucuna göre; sınıflarda problem davranışlar az görülmektedir. İlkokulda görülen davranış problemleri şunlardır: gereksiz konuşma, şikayet, parmak kaldırmadan konuşma, dolaşma, başka şeylerle ilgilenme, arkadaşının eşyasını izinsiz alma, yerlere çöp atma, uygunsuz söylemlerde bulunma, fiziksel şiddet, psikolojik şiddet, uygunsuz oturma, tükürme, duygunun uygunsuz dışa vurumu, ders araç gereçlerini getirmeme, derse gecikme, tepkisiz kalma, sıranın altında yemek yeme, sınavda kopya çekme, altına kaçırma, öğretmenine küsme, grup faaliyetlerinden kaçmaya çalışma, sınıftan aniden çıkıp sınıfa gelmeme, hırsızlık. `Çocuğun anne ve babadan aldığı iki şey vardır: sevgi ve eğitim` (Kılıçarslan, 2008, s. 65). Sevgi ve eğitim ihtiyacı giderilen çocuk okul kurallarına uyarken, bu ihtiyaçları karşılanmayanlar ise sınıfta istenmeyen davranışlar sergilemektedir. Çocuklar anne babalarını örnek alırlar, daha çok onlarla etkileşimde bulunurlar ve çocuğun ilk sosyalleştiği yer ailesidir. Dolayısıyla problem davranışların temel nedenini ailede aramak lazımdır. Çocuğun sınıftaki problemlerinin çözülmesi çocuğun ailesindeki problemlerin çözülmesine bağlıdır.Anahtar Kelimeler: İstenmeyen davranış, ana baba tutumu, ilkokul öğrencileri The purpose of this study is to investigate the relationship between the attitudes of parents and the undesired behaviors of primary school students. The study sample consists of 403 children in first grade reading in puclic schools in Manisa. Data analysis was done by using the SPSS (20,0) staristics programe. A t test and one way varyans analysis were used for comparasion and the Post-Hoc Tukey test was used between groups. Pearson correlation coefficient was calculated to show the relationship between behavioral scores and attitudes of parents.According to the results of the study, the behavior problems are seen very little in class. These are the behavior problems observed in primary school; unnecessary speaking, complaning, speaking without raising hand, going a round in class, paying attantion to different things, taking the personel belongings of friends without permission, throwing trash a way, undesired speech, physical violence, psychologi violence, in appropriate siting, spitting, expressing senses an inappropriate style, not bringing class materials, beinglate to class, remaining unresponsive, eating under desk, cheating in exams, incontinence,sulking to teacher, trying to escape from group activities, suddenly leaving class, stealing.There are two things that the children learn from their mother and father; love and education (Kılıçarslan, 2008, s. 65) these are required for the students to obeying the school rules, if these needs are not met, they will exhibit undesirable behavior in the classroom. Children take their parents as an example, The Family is where the child's early socialization takes place. There is a need to look for the cause of behavior problems in the family. Solving problems in child's class depens on The Child's Family Keyword: unwanted behavior, attitudes of parents, elementary school students.
Collections