Türkiye sigorta sektörünün incelenmesi ve kasko sigorta tercihini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Celal Bayar Üniversitesi personeline uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sigortacılık sektörü, muhtemel risklerin yol açacağı zararların giderilmesi için önlem alma ihtiyacından doğmuştur. Sigortacılık sektörü, olası risklerin zararlarını bölüştürerek sigortalıyı koruma altına almakta ve yarattığı fonlarla yatırımlara kaynaklık etmektedir. Bu sektörün büyüklüğü ekonomik gelişmişliğin bir göstergesidir. Her geçen gün motorlu taşıtların üretiminin artmasıyla beraber kasko sigortasına sahip olanların sayısı da artmaktadır. Bu durum kasko sigortacılığının önemini artırmaktadır. Sigorta şirketleri, önemi artan kasko branşında karını artırmak için hedef kitlesini tüm yönleriyle iyi analiz ederek var olan hizmet kalitelerini artırmalı ya da sundukları hizmetlerde yeniliklere gitmelidir. Bir pilot uygulama yapılarak tüketicilerin kasko sigortası tercihinde etkili olan faktörlerin belirlendiği bu çalışmanın ilgililer için faydalı olacağı düşünülmektedir.Bu çalışmada; sigorta, sigortanın en yaygın uygulama alanlarından biri olan kasko sigortası ve ayrıca tüketici davranışları ele alınmaktadır. Kasko sigortası satın alımına yönelik tüketicilerin davranışları analiz edilmektedir.Çalışmada yoğun olarak kasko sigortası tercihinde tüketicilerin tercihlerini etkileyen demografik, sosyo-kültürel, ekonomik, psikolojik faktörler belirlenmekte ve uygulanan anket sonuçları analiz edilmektedir.Anahtar Kelimeler: Kasko Sigortası, Tüketici Davranışları, Logistik Regresyon Analizi The insurance sector is born from the need to take measures to eliminate the risk of possible damage. Insurance sector, by distributing possible risks of losses, keeps the person under insurance protection and by creating funds is considered as the source for investment. The size of this sector is an indicator of economic development.With each passing day, with the increase in the production of motor vehicles the number of people having automobile insurance is increasing. This increases the importance of automobile insurance. Insurance companies, to increase the profit of the automobile industry with its growing importance, should improve the quality of service or should go to innovation in the services they provide by analyzing all aspects of the target audience. By conducting a pilot study the determined effective factors in the choice of consumer automobile insurance in this study will be useful for those who are concerned.In this study, insurance, automobile insurance, which is one of the most common applications of insurance and consumer behavior, are also addressed. The behavior of consumers towards the purchase of automobile insurance is analyzed. This study, with the intensive consideration of consumers' preferences, tries to determine the affecting demographic, socio-cultural, economic and psychological factors and then it tries to analyze the data obtained from the administered questionnaires.Key Words: Automobile Insurance, Behavior of Consumers, Logistic Regression Analysis
Collections