Afet acil durum yönetimi ile ilgili akıllı ulaşım sistemleri uygulamaları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Afet Acil Durum Yönetimi, AUS'un (Akıllı Ulaşım Sistemleri) temel uygulama alanlarından birisidir. Bu kapsamda verilen hizmetler, devlet kurumları ya da özel sektöre ait yönetim merkezlerinde, sahada ve taşıtlar üzerinde dağıtık olarak konumlandırılan çeşitli donanımlar ile kişisel bilgi erişim araçlarının koordineli çalışmasıyla gerçekleştirilir. Sunulan her hizmet, AUS olarak anılan dağıtık yapıdaki AUS bileşenlerinin oluşturduğu bir sistemler sisteminin ürünüdür. AUS hizmeti, çok sayıdaki tanımlı bileşenden (alt sistem ve/veya sonlandırıcı) müteşekkildir. Bu durumda, farklı AUS uygulamaları arasında birlikte ve uyumlu çalışmayı sağlayan ve bütün AUS hizmetlerini kapsayan bir Mimari Çerçevenin hazırlanması önem arz etmektedir. Gerekli standartların tanımlanmasını da kapsayan bu mimari, bütün sistem paydaşlarının katıldığı kapsamlı ve uzun süreli çalışmaların sonucunda inşa edilebilir.Ülkemizde, UDHB (Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı) tarafından 2014 yılında yayımlanan AUS Strateji Planı, Ulusal AUS Mimarisinin inşası için önemli bir adımdır. Ulusal AUS Mimarisinin inşası; teknik açıdan taşıdığı önemden dolayı akademi ve yönetim çevrelerinin omuzlarına büyük bir sorumluluk yüklemiştir.Bu çalışmada, Afet Acil Durum Yönetimi ile ilgili AUS uygulamaları için bir araştırma yapılmış olup bu uygulamalarla ilgili bir Mimari Çerçeve önerisi sunulmuştur. Bunun için ABD (Amerika Birleşik Devletleri) başta olmak üzere bir kısım gelişmiş ülkelerin yayınlanmış Ulusal AUS Mimarileri incelenmiş ve bu mimarilerde yer alan Afet Acil Durum Yönetimi ile ilgili fiziksel akışlar, bağlantı diyagramları ve işlem akış diyagramlarından yararlanılmıştır. Emergency Management is one of the basic fields of application of Intelligent Transportation Systems (ITS). These service can be carried out in the central offices of the public or private sector, with various equipment packages that are distributed in the field or on the vehicles, and correspondingly with the personal information retrieval instruments. According to this, each service is fulfilled through the system of systems that is formed by all distributed components of ITS. ITS's mode of operation therefore necessitates for each service an ITS system that is formed by numbers of components (sub-systems and/or terminator). Under the circumstances, preparation of an Architectural Framework that is comprising all ITS services is necessary to ensure interoperable and compatible operating conditions among different ITS applications. Such an Architectural Framework, that involves all standard specifications, is prepared as a result of long term comprehensive studies in which all systems shareholders participates.In Turkey, the ITS Strategy Plan of the Ministry Of Transport, Maritime Affairs and Communication published in 2014, prescribes studies in this field for developing the National ITS System Architecture. This matter, together with the technical significance of the issue, revitalizes making studies in this field for the academy and administrative circles.In this study, a research made for one of the service areas of ITS, called Emergency Management, and the Architectural Framework of its applications is presented. For this study, some of the developed the ITS System Architectures of other countries, particularly USA system, are examined and physical flows, connection diagrams, and flow-process diagrams used in those architectures related with the emergency management are utilized.
Collections