Avrupa Birliği borç krizinin anayasal iktisat açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Anayasal iktisat kavramı, devletin güç ve yetkilerinin nasıl sınırlandırılabileceğini ve nasıl sınırlandırılması gerektiğini araştıran bir düşünce türüdür. Anayasal İktisadın temel amaçları ise mali ve parasal disiplini sağlamak, siyasetçilerin seçim ekonomisi ve popülist politikalar uygulamalarını engellemek, devletin sınırlandırılması ile bireylerin iktisadi hak ve özgürlüklerini korumak ve garanti altına almaktır. Anayasal İktisat; siyasilerin, bürokratların ve seçmenlerin fayda maksimizasyonlarını önlemeyi amaçlamaktadır. Çünkü siyasiler, bürokratlar ve seçmenler fayda maksimizasyonuna göre hareket ettikleri için ülkelerin borç stokları artmıştır ve borç yönetimini gerçekleştiremeyen ülkelerde borç krizi yaşanmıştır. 2008 Krizi'yle başlayan süreç Avro Bölgesi borç krizine dönüşmüştür. Avro Bölgesi borç krizinin oluşmasının temel nedeni, ülkelerin aşırı borçlanması ve zayıf mali yapılarıdır. Avro Bölgesi ülkelerinin Maastricht Kriterleri'ne yeterince uyamaması krizin derinleşmesine sebep olmuştur. Krizin derinleşmesi sonucunda özellikle bu ülkelerde makroekonomik göstergelerde bozulmalar görülmüştür. Özellikle bu durumu Portekiz, İrlanda, İspanya, İtalya ve Yunanistan'da (PIIGS) görmek mümkündür. Bu ülkelerde açısından kriz sonrasında görülen en büyük sorunlar işsizlik, enflasyon, büyüme ve kamu borcudur. Bu çalışmada Avro Bölgesi borç krizinin derinden etkilerini hisseden ülkelerin Maastricht Kriterleri'ne uyumunun değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Borç krizinden etkilenen üye ülkelerin Maastricht Kriterleri'ni tam olarak yerine getiremedikleri görülmüştür. Özellikle bu ülkelerde mali disiplinin sağlanamamıştır. Bu sebeple, Avro Bölgesi borç krizinin sebepleri ve sonuçları değerlendirilmiştir. The concept of constitutional economics is a notion that analyse how the power and authorities of a state can be and must be limited. The basic aims of constitutional economy are to ensure financial and monetary discipline, prevent politicians from implementing an election economics and populist policies and protect and guarantee economic rights and freedoms of individuals. Constitutional economics aims at preventing utility-maximizations of politicians, bureaucrats and voters as politicians, bureaucrats and voters acting upon utility-maximization have caused an increase in the debt stocks of the countries and even a debt crisis in the absence of debt management. The phase starting with 2008 crisis turned into a debt crisis in the Euro Area. The basic reason of having a debt crisis in the Euro Area is the excessive borrowing and weak financial structure. The Euro area countries not meeting the Maastricht Criteria caused the crisis to deepen. The macroeconomic indicators of these countries deteriorated as a result of a deepening crisis. This is especially observed in Portugal, Ireland, Spain, Italy and Greece (PIIGS). In these countries, the major problems observed after the crisis were unemployment, inflation, growth and public debt.The aim of the present study was to evaluate the adaptation of the countries affected from the debt crisis in the Euro region to the Maastricht Criteria. It has been observed that the member countries affected from the debt crisis do not fully meet the Maastricht Criteria. Especially, no financial discipline has been realized in these countries. For this reason, the reasons and the results of the debt crisis have been evaluated.
Collections