Ortaokul öğretmenlerinin çağdaş ölçme ve değerlendirme süreçlerine yönelik bilgilerinin ve tutumlarının belirlenmesi: Demirci ilçesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ortaokul öğretmenlerinin çağdaş ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkındaki tutumlarını belirlemek, bu teknikler hakkındaki bilgilerini tespit etmek ve bu konulara çözüm önerileri sunmak amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın grubunu, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Manisa ili Demirci ilçesinde bulunan 14 ortaokuldaki branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında konuyla ilgili kaynaklar incelendikten sonra, Manisa ili Demirci ilçe merkezi ve köylerindeki ortaokullarda görev yapan 93 öğretmenin, çağdaş ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkındaki tutum ve bilgilerini belirlemek amacıyla kişisel bilgiler, bilgi ölçeği ve tutum ölçeğinden oluşan bir form uygulanmıştır.Birinci bölümde araştırmaya katılan öğretmenlerin cinsiyet, meslekteki çalışma yılı, branşı ve mezun olduğu üniversite hakkında sorular sorulmuştur. Formun ikinci bölümünde ise 11 sorudan oluşan; ÖSYM'nin öğretmen seçme işlemi için kullanmış olduğu kamu personeli seçme sınavının eğitim bilimleri soruları arasından çağdaş ölçme ve değerlendirme süreçlerine ilişkin bilgiyi ölçen maddelerden seçilen ve araştırmacının geliştirdiği çağdaş ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin sorular kullanılmıştır. Üçüncü bölümde ise çağdaş ölçme ve değerlendirme süreçlerine ilişkin tutum ölçeği kullanılmıştır.Çalışma sonucunda elde edilen veriler, SPSS 21 istatistik paket program kullanılarak değerlendirilmiştir. Yapılan istatistikî analizler sonucunda ortaokul öğretmenlerinin çağdaş ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkındaki tutumlarının yüksek çıkmasına karşın çağdaş ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkındaki bilgilerinin tutumları kadar yüksek olmadığı gözlemlenmiştir This study was done to determine the secondary school teachers' attitude about the alternative assessments and measurements, their knowledge about those tecniques and to present suggenstions for those subjects.The sample of this study covers branch teachers who are teaching at 14 secondary school in the province of Manisa, town; Demirci. In the process of collecting of the data after the examination of the related literature with the topic, a questionare was carried out the determine the ideas of 93 teachers working at the secondary schools of villages and central town of Demirci, Manisa. In the first section, teachers taking part in that poll were asked about their gender, experience in their fields, their branches and universities from which they were graduated. In the second section, consisting of 11 questions which are about the alternative assessments and measurements were used. These questions are also among those ÖSYM used in the exam of pedagogics, KPSS. In the third section, the attitude scale was used related to alternative assessments and measurements.The data, obtained in the end of this study evaluated using SPSS 21 statistical packed programme. As a result of statistical analysis made, it was observed that eve though second school teachers' attitudes towards alternative assessments and measurements were high, their knowledge about it was not so high.
Collections