Sınıf öğretmenlerinin dijital materyal geliştirme ve paylaşım rehberi ile ilgili görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim teknolojisi günümüzde bütün derslerin içerisinde aktif olarak kullanılmaktadır. Matematik dersinde grafik hazırlama, İngilizce dersinde dinleme yapmak için eğitim teknolojisi ile öğretim desteklenmektedir. Gelişen ve değişen eğitim teknolojisi ile birlikte öğretim süreci de farklılaşmaya başlamıştır. Her yıl yeni öğretim materyalleri ve materyal geliştirme teknolojileri öğretmenlerin hizmetine sunulmaktadır.Bu çalışmada, bilgisayar destekli eğitimde tercih edilen materyal geliştirme yazılımları ile dijital materyal paylaşım yazılımları araştırılarak sınıf öğretmenleri için bir rehber hazırlanmıştır. Rehberde farklı sınıf seviyelerinde farklı konular seçilerek ders planları hazırlanmış ve konulara uygun 6 farklı materyal farklı yazılımlar kullanılarak geliştirilmiştir. Materyal hazırlama adımları ayrıntılı bir şekilde açıklanarak öğretmenler için `Dijital Materyal Geliştirme ve Paylaşım Rehberi` ismiyle öğretmenlere sunulmuştur. Geliştirilen materyaller ve hazırlanan rehber 30 sınıf öğretmenine ulaştırılarak incelemesi sağlanmıştır. Görüşme yapmayı kabul eden 19 sınıf öğretmeniyle görüşülmüştür (Aralık 2015). Veriler yarı yapılandırılmış 6 soru ile toplanmıştır. Veriler içerik analizi yapılarak grup ve temalar oluşturulmuştur. Çalışmanın sonucunda; hazırlanan dijital materyal geliştirme rehberi yapılan araştırma sonuçları ve alan yazınla karşılaştırılarak kullanıma uygun ve faydalı olacağı sonucuna varılmıştır. Today, education technology is actively used in every course. To calculate in math course or to make listening exams in English language course we use educational technology for supporting education quality. By time, changing and developing educational technology also started to change the teaching way. In order to support these educational needs of today, the goal of this study is to examine and research these changes in education and test their suitability.In this study, a guide for classroom teachers prepared by researching material developing and material sharing software which are preferred for computer supported education. In the guide, suitable lesson plans for the lesson's topic has been prepared and 6 different materials have been developed according to selected different class levels and different topics. Material preparing steps has been explained in details and served to teachers with the title of `A Guide for Digital Material Developing and Material Sharing`. The developed materials and the prepared guide have conveyed to 30 classroom teachers to review. The guide has interviewed with 19 teachers who accepted to do (December 2015). The data collected by 6 semi-structured questions and according to data content analysis groups and themes was created. As a result, when research results and the literature study compared The conclusion is that prepared `A Guide for Digital Material Developing and Material Sharing ` will be suitable useful.
Collections