Sosyal CRM ile kampanya yönetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tüketiciler tarafından aktif olarak kullanılan ve etkileşimli iletişim aracı olarak da bilinen sosyal medya, kampanya yönetimi ve pazarlama alanında müşteriyle olan iletişime yeni bir boyut getirmek için işletmeleri bu ortama çekmektedir. İşletmeler, sosyal medyanın sunduğu olanaklarla mevcut ve potansiyel müşterileriyle iletişime geçerek tüketici davranışlarını izlemekte ve doğru kampanya stratejilerini geliştirerek tüketiciye doğru yerde, doğru zamanda ve ihtiyacına yönelik tekliflerini sunmaktadır. Geleneksel yöntemlerle sürdürülen kampanya yönetimi yerine sosyal medya verileriyle hazırlanan tekliflerle, tüketiciye yenilikçi bir yaklaşım oluşturularak kurumsal imaja olumlu katkılar sağlanmaktadır. Böyle bir sistemin uygulanması için `Sosyal Crm ile Kampanya Yönetimi` konusu seçilmiş ve bu konunun çalışması yapılmıştır. `Sosyal Crm ile Kampanya Yönetimi` konusu üç ana bölümden oluşmuştur.İlk bölümde, Facebook'un Java uygulamasıyla ve web arayüzle iletişim kurabilmesi için yeni bir Facebook hesabı yaratılarak konfigürasyonlar yapılır. Yapılan konfigürasyonlar sonucunda, kullanıcı bilgilerini sorgulamamıza yarayan access token için izin setleri oluşturulur.İkinci bölüm java uygulamasıdır. Bu uygulamada, kullanıcının izin verdiği izin setleri kapsamında, Facebook'ta varolan bilgilerini alma ve bu bilgileri, hazırlanan veri tabanı modeline kaydetme işlemleri anlatılmaktadır. Ayrıca, Facebook arayüzünde yeni bir hesap yaratılarak, uygulamayı Facebook'a tanımlamak için konfigürasyon ayarlarının yapılması ve bunun uygulamaya entegre edilmesi anlatılmaktadır. Java uygulaması ile beslenen veri tabanı tabloları, diğer bileşenler tarafından kullanılabilir duruma getirilmesi de işlenmektedir.Üçüncü bölüm kullanıcı için web uygulamasıdır. Kampanyanın görüntülenmesini sağlayacak Web Arayüz ugulaması ve görüntülenecek kampanyanın sisteme tanımlanmasıdır. Bu arayüz uygulaması, Facebook'tan alınan verilere göre aksiyon alarak, kullanıcı bazlı tanımlanan kampanya mesajlarını arayüzde gösterir.Anahtar Kelimeler: Sosyal medya, sosyal CRM, sosyal medyada pazarlama, Facebook ile kampanya yönetimi. Social media, known as interactive communication tool, are used by consumers actively. It attracts enterprises about the field of campaign management to create a new dimension in communication with customers. By the help of social media opportunities, enterprises observe consumer behaviors by communicating their existing and potential customers. Therefore, enterprises can make an offer intended to consumer's needs in the right place and the right time by developing correct campaign strategies. Instead of campaign management that continuing traditional methods, with proposals prepared with social media data, creating an innovative approach positive contribution to corporate image is provided. For the implementation of such a system, `Social CRM Campaign Management` topic chosen and the simulation of these issues was made. The `Campaign Management with Social CRM` consists of three main sections. In the first chapter, to be able to communicate Facebook with Java applications and a web interface, a new Facebook account is creating and configurations are made. As a result of configurations, allowing sets for access token that helping us to question the user information are created.The second part is java application. In this application, in the scope of the permission sets that are allowed by user, taking the existing information on Facebook and saving of that information on database models that prepared are mentioned. In addition, by creating a new account on the Facebook interface, in order to make configuration settings and integration of that application are described. Making available of database tables supplied by the Java application by other components are also discussed.The third section is a web application for the customer. It is the web interface application that will provide the display of the campaign and it is about identifying of campaign in the system. This interface application, by taking action according to data from Facebook, shows campaign messages in the interface which defined user-based.show based on user -defined campaign messages in the interface.Keywords: Social Media, Social CRM, Marketing in Social Media, Campaign Management by using Facebook.
Collections