1980`den günümüze okul müziği bestelerinin motif gelişimleri açısından irdelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma okul şarkılarının motif gelişimlerinin incelenmesine yönelik olup, 1980' den günümüze kadar olan okul müziği bestelerinin motif gelişimleri açısından irdelenmesi konusu üzerine yapılandırılmıştır. Bu araştırmada seçilen okul müziği şarkıları eğitim müziği besteciliği açısından bazı başlıklar altında sınıflandırılmıştır. Şarkılardaki motif gelişimlerinin irdelenmesi için ele alınan konu başlıkları, motifin ses sınırının genişletilmesi, motifin ses sınırının daraltılması, yatay çevrimler, dikey çevrimler, motif tekrarı ve sekvenslerle sınırlı tutulmuştur. Araştırma da yer alan okul şarkılarının seçimi 1980' den günümüze kadar on yıllık bölümlerden oluşmaktadır. Her on yıllık bölüm için yerli ve yabancı bestecilerden seçilen örnekler ele alınmıştır. Bu örnekler seçilirken tesadüfi örneklemden yararlanılmıştır.Bu çalışmada, 1980'li yıllardan günümüze kadar bestelenmiş olan okul şarkılarından seçilen örneklerde hangi motif gelişimlerinin ne sıklıkta kullanıldığının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada içerik çözümlemesi yöntemi kullanılmıştır. Ayrıca bu çalışma okul müziği besteciliğinde gelecekte yapılacak olan çalışmalara ışık tutacak olması bakımından önemlidir. This work has been aimed at analysing techniques of compositon belonging school songs and structured inorder to study school music compositions,which exist from 1980 to day,in terms of the compositon techniques. In this research the chosen school music compositons has been categorized under some titles according to education with regards to education music composition. Having been considered to analyise the motifs in songs,some subject titles,have been restricted to broadening the voice limit of motif, as well as motif's voice limit's narrowing,and,horizontal or vertical cycles,also,to the both sequence and repetition of motif.The decision of school songs,existing in our research,has taken it's place from 1980 up to ten years till our day. The chosen samples has been taken under consideration for every ten yeared section from native and foreign composers.While choosing these samples,random sampling method has been used. In this work,it has been aimed to clarify which composition techniques and how often that techniques have been used through studying the chosen samples from school songs that have been composed from 1980 to our present day. And,the method of content analysing has also been employed in that work.Also,this work is important when considered that it is going to enlighten the studies,which is about compositioning school music
Collections