Resim eğitimi`nin 7-11 yaş arası çocukların duygusal (psiko-sosyal) zeka gelişimlerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
SAĞIRKAYA Pınar, Resim Eğitimin 7-11 Yaş Arası Çocukların Duygusal (Psiko-Sosyal) Zekâ Gelişimine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Sivas 2013Bu çalışmada; Resim Eğitimi'nin 7-11 yaş arası çocukların duygusal zeka gelişimlerine etkisi araştırılmıştır. Araştırma ön test-son test deneysel araştırma modeline göre düzenlenmiştir.Araştırmanın evrenini Erzurum Oltu İlçe merkezinde bulunan Mehmet Akif Ersoy İlköğretim Okulu öğrencilerinden gönüllü 36 erkek, 64 kız olmak üzere toplam 100 çocuk oluşturmuştur.Araştırmanın uygulandığı çocukların duygusal (psiko-sosyal) zeka puanları Yavuzer tarafından Türk çocuklarına uyarlanan, 135 maddeden oluşan psiko-sosyal gelişim ölçeği ile elde edilmiştir. Ayrıca, çalışmaya katılan çocukların demografik bazı değişkenlerine ulaşmak için Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır.Araştırma grubunda yer alan çocukların duygusal zekâ sevilerini geliştirmeye yönelik 24 haftalık Resim Eğitimi Programı uygulanmıştır. Program uygulanmadan önce psiko-sosyal ölçeği ön test, program bitiminden sonra ise psiko-sosyal ölçeği son test uygulaması yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizlerinde sayı ve yüzdelik hesabı ve T Testi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, resim eğitimi programının araştırma grubundaki çocukların duygusal (psiko-sosyal) zeka düzeyleri anlamlı düzeyde arttığı gözlenmiştir. SAĞIRKAYA, Pınar, The Effect of Art Education on the Development of the Emotional Intelligence (Psychosocial) of the Children between Ages 7-11, Master Thesis, Sivas2013In this study, the researcher investigated the effect of art education on the development of emotional intelligence of the children between ages 7-11. The study was formulated in accordance with the pre-test, post-test and experimental research model.The sample group of the study consisted of 100 volunteered children (36 male, 64 female) of the Mehmet Akif Ersoy Elementary School in Oltu, Erzurum.The emotional intelligence (Psychosocial) ratings of the sample group of the study were obtained by means of psychosocial development scale consisting of 135 items, which was adapted to the Turkish context by Yavuzer. Additionally, in order to obtain some demographic variables of the children taking part in the study, Personal Information Form was employed.A 24-week Art Education Programme was applied to the sample group, designed to develop their emotional intelligence level. Prior to the programme, psychosocial scale pre-test, following the programme psychosocial scale post-test were applied to the sample group. For the analysis of the gathered data, quantitative and percentage analysis and T-test were employed.According to the findings derived from the study, the art education programme significantly improved the emotional intelligence (psychosocial) of the children taking part in the study.
Collections