8. sınıf T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunların incelenmesi(Bir keşfedici sıralı karma desen örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı 8. Sınıf T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersikazanımlarının öğretiminde sosyal bilgiler öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlarıtespit etmektir. Çalışma; karma araştırma yöntem yaklaşımlarına uygun olarakyürütülmüştür. Araştırmada; karma yöntem desenlerinden Keşfedici Sıralı KarmaYöntem deseni kullanılmıştır. Bu amaçla araştırmada ilk olarak odak grup verisitoplanmış, bulguları analiz edilmiş, bulgulara bağlı olarak nicel veri toplamaamacıyla ölçme aracı geliştirilmiştir. Daha sonra bu ölçek evrenden alınan örneklemüzerinde uygulanmıştır. Araştırma üç aşamadan oluşmaktadır. İlk aşamada,keşfedici, ikinci aşamada, ölçme aracını geliştirme ve üçüncü aşamada ise evrendenalınan örnekleme ölçme aracını uygulama işlemi takip edilmiştir. Bu çalışmada veritoplama süreci iki aşamalı olarak gerçekleştirilmiştir. İlk aşamadaki nitel veritoplanmış daha sonra ikinci aşamada ise nitel veriler referans alınarak tasarlanan,güvenirlik ve geçerlik analizleri yapılan nicel ölçme aracı ile nicel verilertoplanmıştır. Katılımcıların vermiş olduğu cevaplar doğrultusunda nitel bulgular 3tema altında yapılandırılmış ve sunulmuştur. Bu temalar; 1- Ders süresininyetersizliği ve programın kapsam yoğunluğundan kaynaklanan sorunlar, 2-Yapılandırmacılığa (Öğrenci merkezli) karşı, Davranışçı Yaklaşım‟ın (Öğretmenmerkezli) benimsenmesinden kaynaklanan sorunlar, 3- Derse yönelik algı, tutum vediğer faktörlerden kaynaklanan sorunlar. Bu nitel bulgulardan hareketle, 23 soruluknicel ölçme aracı geliştirilmiş ve araştırma örneklemi üzerinde ölçme aracıuygulanmıştır.Araştırma sonucunda nitel verilerden elde edilen bulguların, nicel verilertarafından desteklendiği sonucuna ulaşılmıştır. T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülükdersi öğretim programı, yapılandırmacı yaklaşıma göre tasarlanmış olsa bilearaştırmada belirlenen bariyerler nedeniyle halen geleneksel, öğretmen merkezli, ezbere dayalı, bilgi temelli, sınav odaklı, özetle yapılandırmacı yaklaşımın ilke veprensiplerinden uzak bir anlayışla devam etmektedir.Anahtar Kelimeler:Sosyal Bilgiler, TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Ders süresi,Yapılandırmacı Yaklaşım The purpose of this study is to investigate the problems faced by socialstudies teachers in the lesson The Republic of Turkey History of Revolution andKemalism for 8th grades.The study was performed in accordance with mixedresearch method approaches. Among mixed method design, Exploratory sequentialmixed method design was used in the research. For this purpose, first of all, the focusgroup data was collected, its findings were analyzed, and a quantitative measuringinstrument was developed for data collection according to the findings. Then, it wasused on the samples from this scaled sample. The research consists of three stages. Inthe first stage, the Exploratory process; in the second stage, measuring tooldevelopment; and in the third phase, applications of the sample measurement takenfrom the universe were performed. Then in the second stage, qualitative data werecollected by using the quantitative measuring tool designed with reference to thequalitative data, after reliability and validity analyses. In line with the answers of theparticipants, the content was structured and has been presented under 3 themes.These themes are: 1- Problems arising from lesson time insufficiency and extensivecontent of the program, 2- Problems arising from adopting a Behaviorist Approach(Teacher-Based Teaching) instead of Constructivism (Student-Based Teaching), 3-Problems arising from the perception, attitude and other factors related to the lesson.Based on these qualitative findings, a quantitative measurement tool of 23 questionswas created and a survey was made with the research sample group, based onqualitative findings.In the end of the research, it has been put out that the findings obtained fromqualitative data are supported by the findings obtained from quantitative data. Eventhough the curriculum of `History of Turkish Reformism and Kemalism` has beendesigned by the constructivist approach; because of the barriers specified within theresearch, the curriculum still keeps baring conventional, `teacher-centered`, `knowledge and test based`, `rote-learning` features and thus still keeps working toofar away from the principles of the constructivist approach.KeywordsSocial studies, The Republic of Turkey History of Revolution and Kemalism,Lesson Time, Constructivism
Collections