Göksel Baktagir eserlerinin makam, usûl ve form yönünden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Göksel Baktagir Eserlerinin Makam, Usûl ve Form Yönünden İncelenmesi ` isimli çalışma; eser araştırma ve içerik çözümlemeye dayılı bir araştırmadır. Araştırmada ilk olarak alan yazın taraması yapılmış ve otuz beşi sözlü ve yüz altmışı enstrümantal olmak üzere iki yüz elli kadar beste çalışmasının olduğu tespit edilmiştir. Tespiti yapılmış olan iki yüz elli adet beste içinden seçilen doksan altı adet bestenin; makam, usûl ve form yönünden analizleri yapılmış ve bu analizler yüzde ve frekans değeri ile sunulmuştur.Araştırmada bestecinin, bestelerinde hangi nitelikteki makamları, hangi usûl ve formları daha çok tercih ettiği konusunda genel bir neticeye varılmıştır.Araştırma sonucunda, Göksel Baktagir'in eserlerinin makam, usûl ve form olarak çeşitliliğinin ve zenginliğinin Türk mûsikîsi açısından yeni bir mûsikî görüşü ve yeni bir kazanç olduğu gözlemlenmektedir. Bunun yanı sıra, Avrupanın çeşitli yerlerinde konserler veren Göksel Baktagir'in, makamları seçerken, makamsal yapıya aşina olan yabancı müzisyenlerin de kendilerinin ifade edebilme adına mûsikîmize yönelmelerini de dikkate alarak eserlerini meydana getirdiği, yapılan görüşme sonucunda ortaya çıkmıştır. Yine yapılan görüşme neticesinde, Hicâzkâr-ı Çargâh adlı yeni bir makam düzeni üzerinde halen çalışmalarını devam ettirmesi, Göksel Baktagir'in Türk Mûsikîsi adına üretkenliğini devam ettirdiğini ve buna bağlı olarak da Türk mûsikîsinin de günümüzde bile yeni bilgi ve kuramlara açık olduğunu göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Göksel Baktagir, Makam, Usûl, Form `A research of the works of Goksel Baktagir by maqam, methods and Forms` named of work; is a research work and based on content analysis research. Research conducted first in the literature, including thirty-five song lyrics and two hundred fifty instrumentals of the works of compositions were found. Ninety-six of selected compositions from two hundred and fifty compositions; analysis are made by maqam, methods and forms and these analysis were presented by the percentage and frequency value.In the research of composer's, it was tried to achieve a general result in his compositions which methods and forms is more preferred. It is observed that, as a result of the research of Goksel Baktagir works, the maqam, the method and the variety of and characteristics and richness is a new musical vision and a new gain for Turkish music.In addition to this, Göksel Baktagir giving concerts in various parts of Europe, when selecting maqams, foreign musicians who are familiar with modal structure taking into account the importance of encouraging our music to express themselves brought the works occurred, was accrued after the result of the conversations.After the conversation again, on method of a new maqam named Hicazkâr-ı Çargâh still continuing the works, Göksel Baktagir continued productivity on behalf of the Turkish Music and even today also showed that the Turkish music correspondingly be open to new information and theories.Key Words: Göksel Baktagir, maqam, method and form
Collections