27 Mayıs 1960 darbesi`nin tarih eğitimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
27 Mayıs 1960 Darbesi'nden sonra tarih eğitimine yeni siyasal oluşum çerçevesinde yön verilmiştir. Bu çalışmada, 27 Mayıs 1960 Darbesi'nden sonra verilen tarih eğitimi Atatürk dönemi ve Demokrat Parti dönemi ile bağlantılı olarak incelenmiştir. İncelenen dönemin tarih eğitimi, ders kitapları ve ders kitaplarına ek olarak okutulan kitapçıklar çerçevesinde ele alınmıştır. Sözü edilen dönemde tarih derslerinde kullanılan kitaplarda ve yardımcı materyallerde tarih eğitim açısından sorunlar olduğu tespit edilmiştir. Atatürk'ün eğitim ile ilgili görüşlerine, Atatürk dönemi eğitim politikasına, kültür politikasına ve İsmet İnönü dönemi eğitim ve kültür politikalarına yer verilmiştir. DP dönemi eğitim ve kültür politikaları, Atatürk dönemi ile bağlantılı olarak incelenmiştir. DP'nin, 27 Mayıs 1960 Darbesi'ne neden olan eğitim ve kültür politikalarına yer verilmiştir. DP'nin politikaları Atatürk İlke ve İnkılâplarından hareketle analiz edilmiştir. İncelenen dönemde eğitimin sağlıklı biçimde verilmesi açısından ders kitapları ve yardımcı kaynaklarda kusurlar olduğu tespit edilmiştir. Bu kusurların belirlenmesi, bundan sonra yazılacak ders kitaplarında bunların olmamasına dikkat edilmesi, tarih derslerini daha seçkin hale getirecektir.Anahtar Sözcükler: Eğitim, Tarih Eğitimi, Darbe, Resmi Tarih After the coup of 27th May in 1960, the history education was dominated in the frame of new political formation. In this study, the history education after the coup of 27th May in 1960 was examined. The history education of studied era was discussed in the terms of textbooks. In the following era, it has been identified that there are problems in the books used in history courses and in the supplementary materials in the terms of education.Atatürk's views on education, Atatürk era education policy and culture policy and İsmet İnönü era education and culture policy were discussed. The education and culture policy of DP era were examined. DP's education and culture policies that caused the coup of 27th May in 1960 were analyzed.In the studied era, it was identified that there are defects in the textbooks and in supplementary materials in the terms of giving education properly. Determination of these defects, attention to the lack of them to be written in textbooks, will make history courses more selected.Key Words: Education, History Education Coup, Formal history
Collections