Sınıf öğretmenlerinin örtük program kavramına ilişkin algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalıĢma, MEB‟e bağlı okullarda görevli sınıf öğretmenlerinin örtük programkavramına iliĢkin algıları temel alınarak yürütülmüĢtür. AraĢtırmanın amacı, sınıföğretmenlerinin örtük program kavramına iliĢkin algılarının görüĢleri çerçevesindedeğerlendirilmesidir.ÇalıĢma, nitel araĢtırma türlerinden durum desenine uygun olarakyürütülmüĢtür. AraĢtırmanın evreni; 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında görev yapanSivas ili Zara ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı‟na bağlı resmi kurumlarındagörevli sınıf öğretmenleridir.AraĢtırmada Doç. Dr. Tuncay DĠLCĠ ve Burak YILDIRIM tarafındanhazırlanan yarı yapılandırılmıĢ görüĢme formu veri toplama aracı olarak kullanılmıĢtır.AraĢtırma uygulanırken tüm görüĢmeler yüz yüze yapılmıĢ ve kayıt altına alınmıĢtır.AraĢtırmanın analizinde hem betimsel hem de içerik analizi yapılmıĢtır. AraĢtırmayakatılan 63 sınıf öğretmenine sorular tek tek okunmuĢ, katılımcının verdiği cevaplaranlamlılık açısından belirli kategoriler çerçevesinde kodlanmıĢtır. Katılımcılarınverdiği cevaplar ve sebepleri arasında iliĢki kurulmuĢtur.AraĢtırma sonucuna göre; araĢtırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin örtükprogram kavramı hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları sonucuna ulaĢılmıĢtır. DersdıĢı etkinliklerin ve bazı sosyal etkinliklerin örtük programın kapsamına girdiğindenhabersiz oldukları sonucuna ulaĢılmıĢtır. Ayrıca katılımcıların eğitim-öğretimortamında yapılan bazı etkinliklerin amacının farkında olmaları, örtük programınuygulamalı kısmının aktif olarak eğitim ortamında yer aldığı sonucunu ortayakoymaktadır. AraĢtırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin örtük program kavramıhakkında teorik olarak yetersiz oldukları fakat uygulamada herhangi bir sorun olmadığısonucuna ulaĢılmıĢtır.Anahtar Sözcükler: Örtük Program, Yazılı Program, Sınıf Öğretmeni This study has been conducted and is based on the perception of class teachersemployed by the Ministry of National Education about the concept of hiddencurriculum. The aim of this study is to evaluate the perceptions of class teachers aboutthe concept of hidden curriculum within the framework of their opinions.The study has been conducted in accordance with case design which is a type ofqualitative research. The population of the study consists of class teachers who workedin public institutions of Ministry of National Education in Sivas Zara in 2012-2013academic year.In the research, semi-structured interview form prepared by Assoc. Prof TuncayDĠLCĠ and Burak YILDIRIM has been used as data collection tool. While conductingthe research, all interviews were conducted face to face and recorded. In the analysis ofthe research, both descriptive and content analyses were performed. The questions wereread one by one to 63 class teachers who participated in the research and the answersgiven by the participants were encoded in a specific category in terms ofmeaningfulness. The relationship between the answers given by the participants andtheir causes was established.According to the research results, it is concluded that the teachers participatingin the research do not have sufficient knowledge about the concept of hiddencurriculum. It is concluded that they are unaware of the fact that extracurricularactivities and some social activities are within the scope of the hidden curriculum. Also,for participants, being aware of the purpose of certain activities in the educationalenvironment reveals that practical part of hidden curriculum takes place in educationalenvironment actively. It is concluded that the class teachers participating in the researchare theoretically inadequate about the concept of hidden curriculum, but in practice it isconcluded that there is no problem.Keywords: Hidden Curriculum, Written Curriculum, Class Teacher
Collections