Kent içi ulaştırmada yönetim modelleri ve kayseri ili için bir model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kentlerin hızla büyümesi ve kent nüfusunun ciddi şekilde artmasından dolayı gerek lojistik anlamında gerekse toplu taşımacılık ve bireysel taşımacılık ile ilgili hususların yönetiminin giderek önem kazanmasına neden olmuştur. Özellikle 2000'li yıllarda yaşanan küresel ekonomik kriz sonrası yatırım ve işletme maliyeti çok yüksek olan ulaştırma ile ilgili süreçlerin yönetimi ve yönetim organlarının kapsam, yetki ve sorumluluklarının yeniden düzenlenmesi gerekliliğini doğurmuştur.Yönetim kavramının başlı başına ayrı bir bilim dalı olarak ele alınmasından dolayı konunun kent içi ulaştırma özelinde temel dinamiklerinin ve performans parametrelerinin belirlenmesi gerekmektedir. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan tez çalışması altı ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde yönetim kavramının farklı yönetim odaklarınca yapılan tanımlarına yer verilmiş, kent içi ulaştırmada yönetim kavramının önemi ve yönetimin seviyeleri tanımlanmıştır. Bölümün sonunda Türkiye'de Ulaştırma ve yürürlükteki kent içi ulaştırma mevzuatına değinilmiştir. İkinci bölümde, kent içi ulaştırmada yönetim organları ve yerel idarelerde ulaştırma yönetimi konusu irdelenmiş olup yerel ve ulusal düzeyde belirlenen farklı yerel ulaştırma yönetimi modeli incelenmiştir.Üçüncü bölümde, kent içi ulaştırma yönetimi konusunda belirlenen dört ana model incelenmiş olup, dördüncü bölümde belirlenen performans parametrelerine göre modellerin karşılaştırılması yapılmış ve beşinci bölümde ilgili modellere ait SWOT analizine yer verilmiştir.Altıncı bölümde ise alternatif yönetim modellerinden kapsamı güncellenmiş yerel idareye bağlı genel müdürlük modeli üzerinde durulmuş ve Kayseri ölçeğinde öneri model oluşturulmuştur. Rapidly growth of cities and increase in population made the terms of logistic, public transport and private transport more important. Especially after the global crisis in 2000, as an issue that has high investment and operational cost, transportation management, its dimensions, authority and levels need to reorganize. As a separate discipline, term of management needs to redefine and need to be detailed for transportation management field. According to this proposal, in this thesis there are six main chapter. In first chapter the definition of `Management` is given according to different management authority organizations and importance of management for urban transportation and level of management defined. End of this chapter its criticized the Transportation in Turkey and current regulations about urban transportation management.In second chapter, governing bodies is defined and different governing models, from local and global level, been examined.Four model that chosen as main alternatives, are compared and examined the performance of all model according to defined performance parameter in next chapters. In sixth chapter SWOT analysis is done for alternative models.The model of governmental organization with extended authority model is given as best solution for urban transportation management and suggested model is been scaled for scale of Kayseri in last chapter.
Collections