An integrated GIS-fuzzy MCDM approach for route selection:Case of baghdad metro line
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde, Coğrafi Bilgi Sistemi (CBS), veri toplamak ve yönetmek için önemli bir tekniktir. CBS, bilgisayar tabanlı bir sistemdir ve coğrafi konularla ilgilenmektedir ve coğrafi veri, bu sistemde (boylam, enlem, yükseklik gibi yer bilgilerini içeren veriler) analiz etmek için kullanılmaktadır. Bir CBS sistemi, veri toplamak, veri işlemek ve görselleştirmeden tam bir sürece sahiptir. Bilimsel projelerin ihtiyaçlarını karşılamak için birçok yeni yöntem hızla geliştirilmektedir. Bu yeni yaklaşımlarla birlikte Bulanık Çok Kriterli Karar Verme (FMCDM), karar vericiler için yeterli coğrafi veriden türetilen çok faktörlerin incelenmesinden sonra sistemli ve bilimsel bir karar vermenin en iyi yöntemlerinden biridir. FMCDM, karar vericilerin üzerinde düşünülmesi gereken birçok seçenek veya kritere sahip olduğu büyük projelerde normal olarak uygulanır ve kriterlerin nasıl değerlendirildiğine bağlı olarak sonuç çok farklı olabilir. Farklı kriterleri birbirine karşı ağırlıklandırmak ve mümkün olan en iyi çözümü bulabilmek için onları birleştirmektir. Bağdat şehri hızlı kentsel büyüme nedeniyle yoğun trafik sıkıntısı çekiyor. Uzmanlar ve ilgili transit ajanslar, farklı çalışmalara dayanarak, kent içi demiryolu geçişini bu sorunu çözmek için en uygun çözüm olarak önermektedir. Güzergah / alan seçimi, seçim ölçütlerine göre belirlenen gereksinim koşullarını toplayan yerleri keşfetmek için kullanılan bir yöntemdir. Bu çalışmada, Bağdat Metro-demiryolu ağı projesinin Güzergâh / saha seçim süreci görüntülendi. Kullanılacak verileri hazırlamak ve analiz etmek için (CBS), çeşitli rota alternatiflerini araştırmak için uygulanmıştır. Veriler iki aşamalı olarak incelendi (MCDM) Ve Bulanık Analitik Hiyerarşik Süreç (FAHP) ve Bulanık TOPSIS yöntemlerini içeren ve bu şekilde 1:10,000 boyutlarında ölçümler ve haritalar kullanılmıştır. Üst üste bindikten sonra, üç yerel seçimler olarak değerlendirildi. Bir sonraki adımda, belirleyici ölçütler FAHP'de ağırlıklandırılmış ve daha sonra en iyi seçeneği bulmak için Fuzzy TOPSIS kullanarak alternatiflerimizi sıralayacaktır.Anahtar Kelimeler: Güzergah / alan seçimi, CBS, FMCDM, FAHP ve Bulanık TOPSIS Nowadays, Geographic Information System (GIS) is an important technique for data collecting and managing. GIS is a computer-based system and deals with geographic issues, and geospatial data is used to analyze in this system (data with its location information, such as longitude, latitude, altitude). A GIS system has a full process from gathering data, processing data and visualization. Lots of new methods are rapidly developed to satisfy the needs of scientific projects. Along with these new approaches, Fuzzy Multi-criteria Decision Making (FMCDM) is one of the best method for decision makers to make a systematic and scientific decision after considering multiple factors derived from sufficient geospatial data. FMCDM is ordinarily applied in large projects where the decision-makers have many options or criteria to consider, and the outcome may be very different depending on how the criteria are evaluated. The aim is to weight different criteria against each other and combine them so that the best possible solution can be found. Baghdad City suffers from intense traffic crowding due to the fast urban growing. Based on different studies, Experts and the related transit agencies suggest urban rail transit as an optimal solution to solve this problem. Route/site selection is a method of exploring locations that gathering requirement conditions which set by selection criteria. In this study, Route / site selection process of Baghdad Metro-rail network project is displayed, To prepare and analysis data we will use (GIS), Which was applied to investigate the diverse route alternatives, Data was examined using two-steps (MCDM) that involve Fuzzy Analytical Hierarchal Process (FAHP) And Fuzzy TOPSIS methods .In this manner, measurements and maps with a size of 1:10,000 were used. After overlaying, three locales were considered as choices. In the next stride, the determinant criteria were weighted in FAHP and then rank our alternatives using Fuzzy TOPSIS to find the best choice. Keywords: Route/site selection, GIS, FMCDM, FAHP and Fuzzy TOPSIS.
Collections