9. sınıfta üçgenlerin öğretiminde origami ve sözsüz ispatların kullanılması ile ilgili bir öğretim deneyi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ortaöğretim dokuzuncu sınıf matematik öğretim programında yer alan geometri öğrenme alanının alt alanında yer alan üçgenler konusunun öğretiminde origami ve sözsüz ispatlar yöntemlerinin kullanılması ile ilgili bir öğretim deneyi gerçekleştirilmiştir..Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılının 2. döneminde Sivas merkezdeki bir lisede eğitim gören toplam 31 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. İlk olarak öğrencilere problem çözme testi uygulanmıştır. Bu test sonuçlarına ve gönüllülük ilkesine bağlı kalarak seçilen öğrencilerle daha sonra mülakatlar yapılmıştır. Bu çalışmada uzman görüşleri alınarak araştırmacı tarafından geliştirilen çalışma yaprakları kullanılmıştır. Bu yapraklarda origami etkinlikleri ve etkinlikle ilgili değerlendirme soruları yer almaktadır. Çalışma yapraklarının her biri bir ders saati (40 dk.) süreyle uygulanmıştır. Çalışma yapraklarında yer alan sorulara yanıtlar yazılı olarak alınmıştır. Araştırmada yöntem olarak nitel araştırma yönteminden öğretim deneyi modeli seçilmiştir. 9. Sınıf öğrencileriyle yürütülen çalışmalar sonucunda elde edilen veriler içerik analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Günlükler, çalışma yapraklarındaki sorulara verilen yanıtlar, mülakatlardan elde edilen veriler ve etkinliklerin kamera kayıtları bu çalışmada kullanılan veri toplama araçlarıdır. Çalışma sonunda elde edilen bulgular oluşturulan problemler ve alt problemler ışığında değerlendirilmiştir. Yapılan mülakatlardan elde edilen bilgiler ışığında, öğrencilerin origami ve sözsüz ispatlar yöntemlerinin zevkli ve öğretici buldukları ortaya çıkmıştır. The aim of this study investigated secondary school 9th grade the teaching triangles by usıng origami and proof without words.This study was conducted in a general high school in Sivas with 31 9th grade students. It was made in the second term at 2015-2016 academic year. First of all students had taken the problem solving test. As a result of the testing the students chosen were interviewed. As a result of this study after researcher received information from the professionals, the leaflets composed were used. These leaflets contained questions related to the events and evolouation of the origami. Each work leaflets contained 40 minutes of testing. The students gave written answers for the questions in the leaflets. The study was based on the method of teaching experiment which had three phases. On the other hand, content analysis method and interview were used in qualitative part of study. The dates were collected by means of semi-structured interview form. As a result of the testing the findings from the problems were reviewed. As a result of the interviews the information collected from the students was used to display positive and proper origami styles.
Collections