Kurumsal kimlik oluşturmada etkili bir logonun marka üzerindeki rolü ve sanat eğitimi açısından önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu Tez çalışması, kurumsal kimliğin oluşumunda etkili bir logo tasarımının markaüzerindeki rolünü incelemekle birlikte, uygulama örneği olarak seçilen 'Arçelik' firmasınınlogo değişim sürecini de kapsamaktadır.Araştırmanın kuramsal bölümünde, görsel tasarımda kurumsal kimliğin uygulamaalanı olarak kurum ismi, semboller (amblem, logo), tipografi, renkler gibi unsurlarkullanılarak kurumsal kimlik tasarımının gereklilikleri belirtilmiştir. Uygulama örneği olarakseçilen firmanın logo bağlamında, kurumsal kimlik kavramını tasarım unsurlarıyla birlikte elealarak istenilen marka algısının açıklanması amaçlanmıştır.Bir kurumun kendisini temsil etme biçimlerinin bütünü, o kurumun kimliğinioluşturacak; kurumsal yapıdaki örnek kuruluşun, sunduğu hizmetler ele alınarak, tasarımögelerini kullanmasıyla birlikte oluşturulan logonun, bir kimlik çatısı altında toplanarak yazılıve görsel hale getirilmesi açıklanmıştır.Ayrıca, kurumsal kimlik çalışmalarında temel çalışmanın logo tasarımı üzerinekurulmuş olması, bu kavramlarda kullanılan renklerin taşıdığı anlam ve tercih edilen yazıfontuyla, verilmek istenilen mesaj gibi zorunluluklar da bu çalışmada incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Kurumsal Kimlik, Marka, Amblem, L This thesis includes the influences or roles of an exciting logo design on a brand whilebuilding corporate identity and it has a sample brand which is called `Arçelik` as a sample toshow the processes or progresses of its logo design.In the teory section of the research, regarding the practicing of corporate identity invisual aid area; the researcher used some items such as name of the company, symbols ( logoor emblem), typography, colours in order to stress the necessities of corporate identity design.As a sample to show the research implementation in terms of the company's logo, theresearcher aimed to explain the psychology of the company on people by joining corporateidentity teory with its design details.The all types of representing the company will build the company's corporate identityand the sample company will be concerned in services provided by the company as well asusing visual aids to construct its identity. By then the researcher targeted to make thecompany's corporate identity writable and imaginable.Additionally, the researcher will examine the corporate identity studies which basedon logo or emblem and this research will include analysis of logo colours, meanings ofcolours, chosen type or font of writing and targeted messages by the logo or emblem as well.Key Words : Institutional Identity, Brand, Emblem, Logo
Collections