2000-2015 yılları arasında yayınlanmış bağlama metotlarının lisans düzeyinde bağlama öğretimine uygunluğunun incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 2000-2015 yılları arasında yayınlanan uzun saplı bağlamametotlarının lisans düzeyindeki bağlama öğretimine işlevsel açıdan uygun olupolmadığı ele alınırken, metotların öğrenmede etkililiği araştırılmıştır. Bağlamametotlarının, lisans düzeyi bağlama öğretimi yapan kurumlarda (güzel sanatlarfakülteleri, Türk müziği devlet konservatuarları, müzik eğitimi bilim dalları) işlevsellikdurumlarını irdeleyerek, değerlendirmeler sonucunda metotların lisans düzeyindekullanılabilirliğindeki sorunlara çözüm önerileri getirmek amaçlanmıştır. Araştırmanınevrenini, Türkiye'de var olan müzik kurumlarındaki (güzel sanatlar fakülteleri, Türkmüziği devlet konservatuarları, müzik eğitimi bilim dalları) bağlama eğitimi verenöğretim elemanları ve 2000-2015 yılları arasında yayınlanan uzun saplı bağlamametotları oluşturmakta, örneklem grubunu ise ulaşılabilen öğretim elemanları veöğretim elemanlarının konumuz olan yıllar arasında tercih ettiği bağlama metotlarıoluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda elde edilen kaynakların incelenmesi içindoküman analizi, Türkiye'de var olan çeşitli üniversitelerin müzik bölümlerindekiöğretim elemanlarından görüş alınması için anket tekniği, çalışmada daha fazla ve farklıgörüşler edinmek için ise bağlama konusunda bir eseri veya metot yazma çalışmalarıbulunan öğretim elemanlarına görüşme tekniği uygulanmıştır. Yapılan anket tekniğiyletoplanan veriler; metinler halinde yazılarak, tablo ve grafikler kullanılarakyorumlanmış, görüşme tekniğinde ise sorulara alınan cevaplar birleştirilerek yazılıp,yorumlanmıştır. Sonuç olarak, 2000-2015 yılları arasında yayınlanan uzun saplıbağlama metotlarına lisans düzeyi bağlama öğretiminde kısmen yer verildiği ya da hiçyer verilmediği, metodu olan öğretim elemanlarının kendi metotlarını veya metodadönük ders notlarını kullandığı, olmayanların ise genel olarak öğretim elemanlarınınyayınladığı metotları tercih ettikleri görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Bağlama, Metot, Bağlama Eğitimi ve Öğretimi. At this study while it is handled whether the long stem bağlama methodspublished between 2000 and 2015 is functionally suitable to bağlama education or not,the effectiveness of methods at teaching is explored. The functionality of bağlamamethods at the license level institutions (Fine Arts Faculties, State Conservatories,Music Teachers) is examined and at the result of assessments it is aimed to offersolutions to the problems about the usability of methods at license level. The populationof research is formed by instructors who educates bağlama teaching in Turkey's musicinstitutions (Fine Arts Faculties, State Conservatories, Music Teachers) and long stembağlama methods published between 2000 and 2015. The sample is formed byinstructors who can be reached and their preferences about bağlama methods publishedbetween 2000 and 2015. In accordance with this purpose, document analysis is used forresearch of obtained source. Questionnaire method is used to get opinions frominstructors who study at various Universities' music faculties in Turkey. To get moreand different idea, interview form method is applied to teaching staff who have a pieceor method writing work about bağlama. The data collected by questionnaire is written intexts and interpreted by using charts and graphics. Answers to questions at the interviewform method are combined and interpreted. As a result it is seen that the long stembağlama methods published between 2000 and 2015 partially or never takes part in thelicense level bağlama education. At the same time it is seen that, some instructors usetheir own method or method-focused course notes, if they don't have their own method,they generally prefer to use other instructors' published methods.Key Words: Bağlama (instrument), Method, Instrument Education, Teaching.
Collections