10-14 yaş grubu öğretim öğrencilerinde üç aylık antrenman programı sonrasında temel motorsal özelliklerinde görülen değişmeler: Van-Çaldıran ilçesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET 10-14 YAŞ GRUBU ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNDE ÜÇ AYLIK ANTRENMAN PROGRAMI SONRASINDA TEMEL MOTORSAL ÖZELLİKLERİNDE GÖRÜLEN DEĞİŞMELER 10-14 yaş grubu ortaöğretim öğrencilerinin üç aylık antrenman programıyla temel motorsal özelliklerinde görülen değişmeleri araştırmak amacıyla planlanan bu çalışmaya 35' i deney 30'u kontrol grubu olan 65 denek katıldı. 35 kişilik deney grubu üç aylık çalışmada bir başlangıç, bir de son test olmak üzere iki teste alındı. Testler EUROFIT ( European Test of Physical Fitness) ve AAHPERD-YFT ( American Alliance for Health Physical Education Recreation and Dance Youth Fitness) test protokolüne uygun yapıldı ve değerlendirildi. Motorsal testler olarak; oturarak öne esnetme, durarak uzun atlama, barfikste kollar bükülü asılma, dizler bükülü mekik, durarak dik sıçrama, 5x10 m. mekik koşusu testleri uygulandı. Ayrıca bu testlere ilave olarak deneklerin egzersiz öncesi ve sonrası boylan ve kiloları belirlendi. Değerler SPSS for windows programında student t testiyle analiz edildi. Sonuçlar incelendiğinde çalışma grubunun tüm testlerinin sonuç değerlerinde istatistiki açıdan anlamlı gelişim farkları (P<0,05) bulundu. Kontrol grubunda ise 5x10 m mekik koşu ve dik sıçrama testlerinde anlamlı bir değişme görülmedi ( P>0,05). Ancak otur-eriş, durarak uzun atlama, barfikste kollar bükülü asılma, dizler bükülü mekik, testlerinde anlamlı artışlar görüldü (P<0,05). Bu grupta gözlemlenen değişme, üç aylık süredeki doğal ve iklime bağlı fiziksel değişmeler yanında çocukların testlere az da olsa fiziki ve mental hazırlıkla gelmelerinin neden olduğu varsayıldı. Anahtar Kelimeler : Motorsal Gelişim, Motorsal Kondisyonel Özellikler, Psikolojik Gelişim, EUROFIT, AAHPERD -YFT. SUMMARY VARIATION OBSERVED IN MOTOR CHARACTERISTICS AFTER THREE- MONTHS TRAINING PROGRAM OF GROUP OF 10-14 AGED STUDENTS IN SECONDARY EDUCATION 65 subject who are experiment group of 35 of them and control group of 30 of them participated in this study planned aiming at investigating the variations observed in main motor characteristics with training program for three months of secondary education students of 10-14 aged group. The tests were done and evaluated accordance with EUROFIT (European Tests of Physical Fitness) and AAHPERD-YFT (American Alliance for Health Physical Education Recreation and Dance Youth Fitness Test) protocol. With regard to motor tests; sit and reach, standing broad jump, bent arm hang, sit ups. standing high jump and shuttle run, 5x10 metres were applied. In addition to these tests, the heights and the weights of subjects were determined before and after exercise. When the results were being examined, meaningful progress (P<0,05) accordance with statistic were found the result data of all tests of working group. In the control group, there were not any change in the tests of shuttle run, 5x10 metres, and standing high jump(P>0,05). But in the test of sit and reach, standing broad jump, bent arm hang, sit ups, meaningful increases were appeared (P<0,05). Observing change in this group, near the natural and climatic changes, it was assumed to cause that the children come to the tests with physical and mental preparation. Key words: motor improvement, motor conditional characteristics, Psychologic improvement, EUROFIT, AAHPERD-YFT.
Collections