Çocuk eğitimi ve gelişiminde otomobil resimleri örneğinde cinsiyetçi resimlerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu Tez çalışması, çocuğun eğitimi ve gelişimi sürecinde cinsiyetçi resimleri otomobilörneğinde ele almakta ve otomobili sanata dâhil eden bazı sanatçıların çalışmalarını veTurgay KARATAŞ'ın çalışmalarında otomobil kullanımını da kapsamaktadır.Araştırmanın kuramsal bölümünde, bir çocuğun eğitiminde sanat eğitiminin önemi vegerekliliğinden bahsedilmiş ve ünlü eğitim kuramcılarından Avusturyalı ünlü sanat eğitimcisiVictor Lowenfeld tarafından gruplanan, çocuğun resimle olan ilişkisini okulöncesi çağındanüniversite çağına kadar olan süreç içerisindeki özellikleri psikolojik, duygusal, özgüven veifade etme gibi kavramlar adı altında ele almıştır. Farklı yaş gruplarına ait çocukların yapmışolduğu resimlerin ortak özellikleri de çalışmaya dâhil edilerek kuramsal olarak ele alınan anafikir desteklenmiştir.Bir çocuğun, içinde bulunduğu toplumun genel özelliklerinden etkilenmesi neticesindeotomobil kavramına yüklediği anlamın, çocuğun sanatına yansıdığı savı, bazı yaş gruplarınaait çocuklara yaptırılan resimlerde derlenmiş ve bunun cinsiyetle yakından ilişkili olduğuörneklerle açıklanmıştır.Ayrıca, otomobilin bir sanat nesnesi olarak sanata ait bir figür olarak kullanıldığını,dünyadan bu alanda eserleri olan çeşitli sanatçılardan örnekler ve yine Turgay KARATAŞ'ınözgün çalışmalarında otomobil nesnesinin ne anlama geldiği, tasarım programlarıylaoluşturulmuş pop art akım özellikleriyle harmanlanmış eserler de bu çalışmada incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Cinsiyetçi Resimler, Çocuk Resimleri, Otomobil This thesis study covers sexist paintings in the automobile case in the course of thechild's education and development and includes the work of some artists who includeautomotive art and the use of automobiles in the work of Turgay KARATAŞ.In the theoretical part of the research, the importance and the necessity of arteducation in the education of a child was mentioned, and the characteristics of the child'srelationship with painting from the preschool era to the university era, grouped by famousAustrian art educator Victor Lowenfeld, from the famous educational theorists were namedpsychological, emotional, self-confidence. The common features of the pictures of thechildren of different age groups were also included in the study, and the main idea that wastheoretically addressed was supported.The claim that a child reflects on the concept of the car in the sense that it isinfluenced by the general characteristics of the society in which it is housed has beencompiled in paintings made by children of some age groups and is explained by examples thatare closely related to gender.In addition, examples of the automobile used as an artistic object as an artisticobject, examples from various artists who are worlds in this field, and what the automobileobject means in Turgay KARATAŞ's original works have also been investigated in this study.Key Words: Sexist Pictures, Child Pictures, Automobile
Collections