Savaş Ekici`nin bağlama eğitimi yöntem ve teknikleri metodunun hedef ve hedef davranışlar yönünden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
DALAK, Hüseyin Cem, Savaş EKİCİ'nin `Bağlama Eğitimi Yöntem ve Teknikleri` Metodunun Hedef ve Hedef Davranışlar Yönünden İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Sivas, 2018. Bu araştırmada, Türkiye'de en çok bilinen ve kullanılmakta olan bağlama eğitimi metotlarından biri olan Savaş EKİCİ'nin `Bağlama Eğitimi Yöntem ve Teknikleri` metodu, hedef ve hedef davranışlar yönünden incelenmiştir. Bu amaçla `Bağlama Eğitimi Yöntem ve Teknikleri` metodundaki yüz altmış sekiz etüt ve yüz üç eser arasından, metotta geçen genel müzik terimlerini kapsaması ve bağlama öğretiminde sonraki adıma geçmesi bakımından seçilmiş olan on yedi etüt ve altı eser, `Çağdaş Öğretim Programı` öğelerinden `Hedef ve Hedef Davranışlar` bakımından metot çözümleme yöntemiyle incelenmiştir. Çözümleme, bilişsel ve devinişsel alanlarda yapılmıştır. İnceleme sonucunda belirlenen hedefler bilişsel alanın `bilgi` basamağında, devinişsel alanın ise `uyarılma, kılavuz denetiminde yapma ve beceri haline getirme` basamaklarındadır. Metot yirmi dört bilişsel hedef ve kırk devinişsel hedef içermektedir. DALAK, Hüseyin Cem, Analysis Of Savaş EKİCİ's `Bağlama Education Method And Techniques` Method İn Terms Of Target And Target Attitudes, Post Graduate Thesis, Sivas, 2018. In this research, it is analyzed that what target and target behaviour for bağlama education Savaş Ekici's `Bağlama Education Method and Tecnique` which is the most well known and commonly used one, in terms of the targets and the target attitudes. In this purpose it is analyzed seventeen studies and six songs among one hundred and sixty eight studies and one hundred and threee songs in method of `Bağlama Education Method And Tecniques` which are chosen in terms of including the general musical terms existed in method and to pass the next step of bağlama education from one of the units of `Contemporary Teaching Program` in terms of `Target And Target Attittudes` within the method. The analysis has been done in the cognitive and psychomotor domain. Targets that are determined here are on the `knowledge` level of cognitive domain and `perception`, `doing by guided response` and `developing a mechanism` levels of psychomotor domain. The method includes twenty four cognitive and fourty psychomotor targets.
Collections