Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) düzeyleri ve teknolojiye yönelik tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışanın amacı fen bilimleri öğretmenlerinin; teknolojik pedagojik alanbilgisi (TPAB) düzeylerini, teknolojiye yönelik tutumlarını, TPAB düzeylerinin veteknolojiye yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından farklılaşıpfarklılaşmadığını belirlemek ve TPAB düzeyleri ile teknolojiye yönelik tutumlarıarasındaki ilişkiyi araştırmaktır.Bu çalışma 2016 - 2017 eğitim öğretim yılında İstanbul'un çeşitli ilçelerindegörevli 188 fen bilimleri öğretmeni ile nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel taramamodeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada verileri toplamak amacı ile`Kişisel Bilgi Formu`, Şahin (2011) tarafından geliştirilen `TPAB ölçeği` ve Yavuz(2005) tarafından geliştirilen `Teknoloji Tutum Ölçeği` kullanılmıştır.Çalışma sonucunda; fen bilimleri öğretmenlerinin TPAB ölçeğinin tüm altboyutlarında ve ölçek genelinde `iyi` düzeyde olduğu, teknolojiye yönelik tutumlarınınise `olumlu` olduğu görülmüştür. Fen bilimleri öğretmenlerinin TPAB düzeylerinecinsiyet açısından bakıldığında; TPAB ölçeğinin genelinde ve TP, PB, TPB, TAB,PAB, TPAB alt boyutlarında erkek öğretmenler lehine anlamlı bir farlılık olduğugörülmektedir. Öğretmenlerin kıdemlerine (görev süresi) göre TPAB ölçeğinin TB, PBalt boyutlarında ve ölçek genelinde 21-25 yıl ve 26 yıl ve üstü görev süresine sahipöğretmenler ile 1-5 yıl, 6-10 yıl, 11-15 yıl görev süresine sahip öğretmenler arasında ve1-5 yıl, 6-10 yıl, 11-15 yıl görev süresine sahip öğretmenler lehine anlamlı farklılıkolduğu tespit edilmiştir. Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojiye yönelik tutumdüzeylerinin değişimine cinsiyet açısından bakıldığında; kadın öğretmenler lehineanlamlı bir farklılık olduğu ancak kıdem yani görev süresi açısından anlamlı bir farklılıkolmadığı görülmüştür. Fen bilimleri öğretmenlerinin TPAB düzeyleri ve teknolojitutumları arasında pozitif yönde, düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu tespitedilmiştir.Anahtar sözcükler: teknolojik pedagojik alan bilgisi, teknoloji tutumu, fenbilimleri öğretmenleri. Aim of that study is to determine the level of science teachers' technologicalpedagogical content knowledge (TPCK), their attitudes toward to the technology, levelof their TPCK and whether their attitudes toward to technology become different or notin terms of various variables and to search the relation between the TPCK level andtheir attitudes toward to technology.This study was realized by using relational screening model which is one of themethods of quantitative research, with 188 science teachers working in differentdistricts of Istanbul between the academic years of 2016 – 2017. In this study onpurpose of collecting data 'Personal Info Form', 'TPCK scale' developed by Şahin(2011) and Technological Attitude Scale developed by Yavuz (2005) were used.At the end of the study; all science teachers have been seen as 'good' at the allsub-dimensions and throughout of TPCK scale and they have been seen as positive attheir attitude toward to technology. When examining TPCK level of science teachers interms of sex, throughout the TPCK scale and at the sub-dimension of TK, PK, TPK,TCK, PCK, TPCK a significant variation is seen in favor of male teachers. According toseniority (length of service) of teachers, at the TPCK scale's sub-dimension of TK anPK and throughout the scale between the teachers who have 21-25 or over 26 years ofservice and who have 1-5 years, 6-10 years, 11-15 years of service, a significantvariation has been determined in favor of teachers who have 1-5 years, 6-10 years, 11-15 years of service. When examining the science teachers' level of attitude toward totechnology in terms of sex; there is a significant variation in favor of female teacher butin terms of seniority namely length of service there isn't a significant variation.Between the science teachers' TPCK level and their technological attitudes positivelyand a significant relation has been determined.Key words: Technological Pedagogical Content Knowledge, Technological Attitude,Science Teachers.
Collections