Ulaşım altyapı yatırımlarının gayrimenkul fiyatlarına etkisi; Maltepe ilçesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gayrimenkul değerlemesi yapılırken, konumsal ve fiziksel bir takım faktörlerin varlığı göz önünde bulundurulmaktadır. Özellikle konut fiyatlarına etkidiği düşünen etmenlerin birçok çeşitliliğe sahip olması, konutun heterojen özelliğe sahip bir mal olduğunu göstermektedir.Ulaşım altyapı yatırımlarının, gayrimenkul değerine artı bir değer ile kapitalize olacağı düşünülür. Buradan hareketle Kartal – Kadıköy metrosunun, istatiksel bir yöntem olan çoklu doğrusal regresyon analizi ile modellenmesi yapılarak, Maltepe ilçesi konut fiyatlarına etkisi incelenmiştir. Çıkan sonuçta ulaşım altyapı yatırımlarının ve buna bağlı olarak ulaşım hizmetine olan uzaklığın, seçilen bölgeler için konut fiyatları üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte konut fiyatlarının, metro istasyonlarına olan uzaklıklarından daha etkili faktörlerin varlığı tespit edilmiştir. The existence of a number of spatial and physical factors are considered in real estate property valuation. Especially, the fact that the factors which affecting the house prices have many varieties indicate that house is a heterogeneous property.Transportation infrastructure investments are thought to be capitalized with a surplus value of real estate value. Thus The Kartal - Kadıköy metro is modeled by a multiple linear regression analysis, and the effect on the housing prices of Maltepe county is examined. As a result, it has been determined that the transportation infrastructure investments and according to distance to the transportation service have an effect of raising the house prices. However, the existence of more effective factors has been determined from the prices of houses other than that the distance to the subway stations
Collections