Tasarım temelli fen eğitiminde, fen, teknoloji, mühendislik ve matematik uygulamaları: Basınç konusu örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) uygulamalarının, öğrencilerin fen bilimleri dersindeki akademik başarılarına ve tutumlarına olan etkisini incelemek amaçlanmıştır. Bu çalışmaya ortaokul son sınıfta öğrenim gören 46 öğrenci katılmıştır. Karma yöntem araştırma modelinin kullanıldığı bu çalışmada hem nicel hem de nitel veriler toplanarak analizler yapılmıştır. Bu uygulamalar ile işlenen fen bilimleri dersinin öğrencilerin derse karşı olan tutumlarında bir fark gösterip göstermediği araştırılmıştır. Veri toplama araçları olarak; 'Kuvvet ve Hareket Ünitesiyle İlgili Başarı Testi' (KHÜBT), 'Fen Bilgisi Tutum Ölçeği' (FBTÖ) ve 'Öğrenci Görüşme Formu' (ÖGF) kullanılmıştır. Verilerin analizinde ANCOVA testi kullanılmıştır.Analiz sonucunda FeTeMM uygulamaları ile işlenen fen bilimleri konularında öğrencilerin akademik başarılarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Kuvvet ve Hareket ünitesindeki `Basınç` konusu ile yapılan uygulamalarda, deney grubu öğrencilerinin son test puanları kontrol grubu öğrencilerininkinden daha yüksek çıkmıştır. Öğrencilerle yapılan görüşmeler ve tutum ölçeğinin analizinin ardından etkinlikler kapsamında oluşturulan modellerin, öğrencilerin derse olan tutumlarını artırdığı tespit edilmiştir. Öğrencilerle yapılan görüşmelerde, öğrenciler bu uygulamalar sayesinde derslerin daha eğlenceli geçtiğini, etkili ve kalıcı öğrenme sağladıklarını, akranlarıyla grup çalışmaları ile fikir alışverişi yapabildiklerini ifade etmişlerdir. Bütün sürecin sonunda ise öğrencilerin derse olan tutumlarının, önceki tutumlarına göre olumlu yönde anlamlı bir fark ortaya çıkardığı tespit edilmiştir. The aim of the study is to observe the effects of applications of Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) on the students' academic success and their attitude in science lessons. 46 students in the final year of the secondary school attended this study. In this study which the mixed method research model is used, by collecting both quantitive and qualitative data, analyses have been done. It has been researched whether the science courses taught by these applications demonstrate a difference in students' attitudes towards the course. As data collection tools; 'Achievement Test of Force and Movement Unit' (ATFMU), 'Science Attitude Scale' (SAS) and 'Student Interview Form' (SIF) are used. When analysing the data, ANCOVA test are used.As a result of the analysis, the students' academic achievement is found to be higher in the subjects of science taught with STEM applications. In the applications made with the `Pressure` subject in the Force and Movement unit, the final test scores of the experimental group students are higher than those of the control group students. Following the analysis of interviews and attitude scale with the students, it was determined that the models created within the scope of the activities increased the attitudes of the students to the lessons. In interviews with students, they expressed that these lessons are more enjoyable, they get effective and lasting learning, and they are able to exchange ideas with their peers by the help of group studies. At the end of the whole process, the students' attention and attitudes towards the lessons is found significantly different than before, even if it is a slight difference.
Collections