Sosyal bilgiler öğretmenlerinin yerel tarih ile ilgili uygulamaları ve karşılaşılan sorunlar - Sivas ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ortaokul Sosyal Bilgiler derslerinde yerel tarih konularını uygulamanınönemini belirtmek için yapılmıştır. Sivas il merkezinde görev yapan Sosyal BilgilerÖğretmenlerinin yerel tarih konularını derslerinde kullanma durumları ve yerel tarihöğretiminin kullanılmasında karşılaşılan sorunları incelemek amaçlanmıştır. Araştırma sürecinde kaynak incelemesi ve literatür taraması yapılmış, sosyal bilgilerdersinin amaçları, tarih öğretimi, yerel tarih, yerel tarihin gelişimi, yerel tarihinkaynakları, yerel tarihin faydaları, yerel tarih öğretiminde fotoğraf, resim vb.kaynakların kullanımı, yerel tarih öğretiminde zaman şeritleri ve yerel tarih öğretimindeuyulması gereken ilkeler belirtilmiştir. Yerel tarihin sosyal bilgiler dersi için önemliolduğu ve ders sürecinde uygulanması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin yerel tarih öğretimi ile ilgili görüşlerini belirlemek vekarşılaştıkları sorunları tespit etmek amacıyla katılımcılara 28 sorudan oluşan anketuygulanmıştır. Araştırmaya Sivas merkezinde görev yapan 124 sosyal bilgileröğretmeni katılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS 24,0 paket program ile kodlanmış veanaliz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, araştırmaya katılan sosyal bilgileröğretmenlerinin, kendilerini mesleki açıdan yeterli gördükleri, çalıştıkları bölgenin yereltarih bilgisine sahip oldukları, 6 ve 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programını yerel tarihöğretimi açısından yeterli görmedikleri, derslerinde yerel tarih öğretimini tam olarakuygulamadıkları, yerel tarih öğretimini uygularken çeşitli sorunlarla karşılaştıklarısonuçlarına ulaşılmıştır The scope of this thesis is to show the importance of applying local history subjectsin secondary school Social Studies courses. For this purpose, it is aimed to investigatethe use of local history subjects in social studies teachers working in Sivas provincecenter and the problems encountered in using local history teaching. In the research process, source inspection and literature review are carried out. Theaims of social studies course, history teaching, local history, development of localhistory, sources of local history, benefits of local history; photos, use of resources,timelines in local history teaching, and principles to be followed in local historyteaching. It is precipitated that local history is essential for the social studies courses andit is necessary to be applied during the courses. A survey consisting of 28 questions is applied to the participants in order todetermine the opinions of the social science teachers about the local history teachingand to identify the problems they encountered. 124 social studies teachers working inSivas center participated in the research. As a result of the research, the obtained data are codified and analyzed with SPSS24.0 package program. As a result of the analyzes made, it is deduced that the socialstudies teachers participating in the researches consider that they have professionallysufficient knowledge, they have local history knowledge of the region they studied, theydo not find the 6th and 7th grade social sciences curriculum sufficient in terms ofteaching local history, they do not teach loca history precisely in their classes, they meetvarious problemsduring the courses
Collections