Öğretmen görüşlerine göre çağdaş Türk ve Dünya tarihi dersi kazanımlarının eleştirel düşünme becerilerine katkısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi (ÇTDT) dersi kazanımlarının eleştirel düşünme becerilerine katkısını öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Nicel ağırlıklı bir çalışma olup nitel verilerle desteklenmiştir. Araştırmada ÇTDT dersi öğretim programı kazanımlarından oluşan anket soruları ve araştırmacı tarafından uzman görüşü alınarak hazırlanan `Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu` kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini, 2016–2017 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na (MEB) bağlı Sivas il merkezi içerisindeki 34 resmi ortaöğretim kurumunda görev yapan 69 Tarih öğretmeni oluşturmaktadır. Ayrıca araştırmada 8 tarih öğretmeni ile görüşmeler yapılmıştır.Toplanan veriler SPSS 17 programı aracılığıyla çözümlenmiştir. ÇTDT dersi öğretim programı kazanımlarının eleştirel düşünme becerilerine katkısına ait öğretmenlerin görüşlerini belirlemek için frekans, yüzde değerleri ve aritmetik ortalama kullanılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin görüşlerinde anlamlı bir farklılığın olup olmadığını belirlemek için de Kay-Kare testi kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre ÇTDT dersi kazanımlarının öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine katkı sağladığı ortaya çıkmıştır. Bu sonuç çeşitli değişkenlere (cinsiyet, kıdem, mezun olunan bölüm, öğrenim durumu) göre farklılık göstermemiştir. Görüşme yoluyla elde edilen verilerde nicel sonuçları destekler niteliktedir. Anahtar kelimeler: Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi, Eleştirel Düşünme, Yapılandırmacı Eğitim, Öğretim Programı The research was carried out in order to reveal the contribution of contemporary Turkish and World History lessons to critical thinking skills in the view of teachers' opinions. It is a quantitative study supported by qualitative data. In the research, survey questions consisting of the educational attainments of the Contemporary Turkish and World History lesson prepared by the expert's opinion and `Semi-structured Interview Form` were used.The population of the research constitutes 69 history teachers working in 34 official secondary schools in Sivas province of the Ministry of National Education in 2016-2017 academic year. In addition, interviews were held with 8 history teachers in the research.The collected data were analysed by SPSS 17 program. Frequency, percentage values, arithmetic mean were used to determine the views of teachers about the contribution of the contemporary Turkish and World History lesson curriculum attainments to the critical thinking skills. In addition, the Kay-Square test was used to determine whether there was a meaningful difference in the opinions of the teachers.According to the results of the research, it has been revealed that educational attainments of Contemporary Turkish and World History lessons contribute to the students' critical thinking skills. This result did not differ according to various variables (gender, seniority, graduated department, education status). The data obtained through interviews support quantitative results.Key Words: Contemporary Turkish and World History, Critical Thinking, Constructivist Education, Curriculum
Collections